Louise Dagbok

Alla inlägg under juli 2009

Av Louise - 31 juli 2009 23:46

Idag gick tiden rätt fort, helt plötsligt var klockan 15 och jag får gå hem. Men jag hade hunnit med lite under dagen. Fixat kodnyckel till mattläggaren som ska vara på jobbet hela helgen, förberett för några kunder och bokat en kurs.

 

När jag slutat åkte jag och skickade ett brev till Celeste i Australien, hon ska få en dvd med bilderna. Jag är snäll jag.

Mötte upp pappa och Marita på Vasagatan, pappa hade varit hos läkaren för sitt knä. Vi åkte till Restaurang Minerva, det var över 20 år sedan jag var där sist. Jag var där med Inge som jag var tillsammans med när jag var 18 år, det är länge sedan. Jag åt en plankstek och den var jättegod. Det var riktig potatismos och hemlagad till och med. Sedan körde jag dem till centralen så de kan ta bussen hem till Oxelösund. Jag åkte hem och tittade på tv.

 

I morgon ska jag till Sandhamn.

Av Louise - 31 juli 2009 13:02

Jag diggar verkligen hans saker, men jag saknar en vithaj. Ska nog maila honom och önska mig en glas skulptur med en vithaj.


Move Me     Tiger


Sköldpadda


Eller hur? En vithaj skulle vara perfekt.

Av Louise - 30 juli 2009 20:38

Idag startade jag senare än vanligt och kommer samma tid som vanligt. Det är absolut ingen trafik på 73:an på morgonen. Väldigt lugnt kan man säga. Utanför jobbet satt Sussilull och solade sig, hon hade lagt nycklarna i en annan väska. Idag kan man säga att det inte har ringt så mycket, ena stunden fungerar telefonerna och i andra sekunden inte. Det är inte så roligt när det inte ringer, men vi är duktiga på att skämta om när det ringer.

 

Sedan måste jag bara säga en sak, dricker man sent ska man inte köra bil dagen efter. Be om ledigt istället. End of story. När vi slutade var det väldigt skönt att få åka hem. Det har varit en väldigt lång dag. Åkte förbi Skanskvarn och där fanns fortfarande ingen som var ansvarig, de bad mig ringa istället. Men nu börjar jag tröttna på dem, kanske ska välja Enskede Värdshus istället. Förnyade min lottorad, nu kan jag vinna pengar igen. Jag drömmer om att vinna en hel del.

 

Igår beställde jag ett par nya stövlar, ett par Ugg’s. Det är ett Australienskt märke, det är fårskinns stövlar. Men de vanliga Ugg skorna har fårskinn på hela stöveln men mina har endast luddet innanför. Utanför är det stickat, och de är jättefina. Jag beställde dem igår, idag har de skickats till mig så om jag har tur har jag dem i morgon. Jag kommer vara så fin när jag åker ut till Sandhamn.

Ugg

Hämtade ut ett paket från Halen’s, jag har beställt 2 t-shirts bh. Men det var konstiga storlekar, får skicka tillbaka dem helt enkelt. Jag beställde nattlinnen istället, det jag har snurrar runt kroppen på natten. De var väl rätt okej.

 

Jag började läsa en spännande bok här om dagen, det blir nog en tidig kväll och boken.

 

I morgon är det äntligen fredag, god natt kompisar.

Av Louise - 29 juli 2009 20:24

Idag fick jag två mail från Australien. Ett från Travis, en av killarna ombord på tur nr 2. Det var vi som var i buren in i det sista, vi bankande och slog mot buren för att locka till oss hajarna. Sedan var det ett mail från Celeste, hon var också med på tur nr 2. Hon var där med sin man Ben, han tyckte om att fiska.

Jag skickade min länk till mina bilder så de kan kolla och välja ut några bilder som de vill ha.

 

Elinor cyklade till jobbet idag, riktigt duktigt. Jag tänkte bara att det var dags att ta en promenad till eller från jobbet. Men jag väntar nog några dagar till. Men sedan har jag kommit på en bra 40-års present som mina vänner får ge mig. Det är ett 10-klippkort på promenader, 1 timmes promenad 1 gång i veckan i 10 veckor. Jag har nämligen tänk att köra hårt i 10 veckor efter min födelsedag och om 7 vänner ger mig 1 timme i veckan så kommer jag förhoppningsvis gå ner i vikt. Det kostar ingenting och man får lite kvalitets tid med mig. Jag berättade detta för Sussi och Elinor på jobbet idag och Sussi frågade hur det blir om man blir sjuk. Då får man helt enkelt byta skift med någon annan, jag står nämligen startklar för promenad oavsett vem det är. *asg*

 

Jag skulle ha åkt ner till Skanskvarn efter jobbet men glömde det. Jag ska hyra lokalen där och ha min 40 års middag där för familjen. Jag får inte plats hemma i lägenheten så jag tänkte kolla med dem om de har plats för några personer.

 

Annars känner jag mig lite seg just nu, orkar liksom inte göra något. Fyllde i en hälsodeklaration för en sjukförsäkring, den kommer förmodligen inte gå igenom. Jag är för sjuk, men vi får väl se. Man kanske inte ska vara för ärlig, men de kan ju förmodligen få fram allt på annat håll så det är lika bra att jag skriver ner allt. Inte roligt alls när man läser igenom den. Nu blev jag lite deppig. Känner för att sitta i soffan med en ö i handen.



Av Louise - 28 juli 2009 21:18

Åkte till jobbet som vanligt och gjorde det jag alltid gör på jobbet. Det var ingen skillnad alls mot vad jag brukar göra. Dagarna bara går och går och det är inget roligt som händer. Jag vill tillbaks till Australien där det händer olika saker varje dag.

Men jag har ju valt det här livet, trist men sant.

 

Jag badade idag, första gången sedan jag kom hem. Det var rätt skönt, ligga i ett varmt bad och läsa en bra deckare. Det kallar jag myspys.

 

Vi pratade om hur jag såg ut när Pia gifte sig idag på jobbet. Att det var många som inte kände igen mig, tjejerna ville att jag skulle leta fram en bild och visa dem. Så nu har jag gjort det och jag hade långt hår på den tiden. Jag vill ha långt hår igen, men jag klarar ju aldrig att spara ut till det. Jag hatar nämligen hårstrån och jag tappar ju några hundra om dagen. Sedan känner jag mig för gammal för att spara ut till långt hår igen, äldre ska ha kort tycker jag.

 Bild 1 på bröllop              Efter bröllopet 

Jag kanske kan spara till halvlångt. Vi får se. Jag lägger ut bilden på mig när jag var brudtärna och bilden senare på kvällen när jag klätt om mig. Jag hade fint långt hår då.

 

I natt drömde jag förresten att jag hade en bästis som var en ekorre. Vi räddade Tom Cruise från att brinna inne i sitt hus. Jag slungade mig i lianer och när jag vaknade var det total kaos i sängen med täcke och kuddar. Och jag var fruktansvärt trött, det är jag alltid när jag drömmer.

 

Så det lär bli en tidig kväll. Go’natt kompisar.

Av Louise - 27 juli 2009 22:35

Jaha, vad det nödvändigt att börja jobba så här mitt i månaden. Jag tycker man borde få vänta till den 1 augusti, man behöver få vänja sig lite innan man ska tillbaks. Jag skickade ett meddelande till chefen med frågan om jag kunde få vara ledig resten av veckan. Jag har ju gått igenom allt som jag missat under dessa 4 veckor. Men jag fick ett nej, jag svarade att hon är för hård mot mig. Men det svarade hon inte på, hon har semester. Vissa har det skönt.

 

Det var väl annars en rätt okej dag på jobbet. Jag fick ju träffa Elinor och Sussi igen så det var ju roligt. Det blev kyckling med cashewnötter till lunch, det är ju alltid lika gott. När jag slutade så åkte jag direkt hem och satte mig framför datorn. Nu har det gått 5 timmar och jag sitter här fortfarande.

 

Jag bokade ett bord på Restaurang Minerva till på fredag. Ska ut och äta med pappa och Marita. De är uppe i Stockholm en sväng så då passar jag på. Pappa ska få sin keps han beställt från min resa, han blir säkert nöjd. Sedan har jag lagt över min hajfilm på Youtube. Men jag fick inte behålla min låt som jag valt till den utan jag fick byta. Jag hade valt Michael Buble’s låt Feeling Good men nu är det en låt med Alicia Keys. Jag la även upp en film om vilda koalor.

 

Men nu ska jag fortsätta och titta på Beck.

Sov gott kompisar.

Av Louise - 26 juli 2009 20:25

Ställde klockan så jag vaknade vid 7 tiden, klockan 8 var jag på väg. Jag åkte rätt sakta ut mot mormor, hade sagt att jag skulle vara där vid 9 tiden. Jag vart ändå en kvart för tidig men istället för att sätta mig ner och dricka kaffe så började jag måla. Jag hade hunnit måla trappan och lite på väggen innan syster kom. Men då blev det fika med bullar, det var gott. Solen passade på att komma fram vid samma tid, det behövde vi. Jag och Mormor åkte och handlade lite grejor och Patrik började måla. När jag kom tillbaka så hjälpte jag Patrik att hålla stegen, han var rätt högt upp. Han hade målat klart det jag inte målade i torsdags och sedan var det dags för lunch. Mormor hade lagat ugnsgrillad falukorv med potatis, syster hade stekt lite kantareller jag köpt med mig. När vi ätit klart så gick vi iväg och började måla igen, nu började vi om från början, När vi hunnit halvvägs var det dags för fika med glass och blåbär. Syster och Lukas hade varit iväg tidigare och plockat blåbär, de hade haft mer med sig om inte Lukas hade ätit upp dem. Men de fick i sig lite grann i alla fall. När vi fikat klart målade vi klart väggen. Nu är alltså en av 4 väggar klara.

 

Vi åkte hem vid halv fyra tiden, då var vi så slut allihopa. Jag åkte till Pia på fika, satt där och jiddra en stund innan det var dags att åka hem. Vi har ju inte träffats sedan jag åkte så vi hade en del att snacka om. Jag börjar ju jobba i morgon så jag måste ju börja vänja mig vid det.

Det blir en lugn kväll, oj de visar Hajen 3 på tv. Men den är så värdelös, Jaws det är en kultfilm. Den kan jag titta på hur många gånger som helst.

 

Det blev en Pizza till middag, för det var jag värd med tanke på allt målande som jag gjort.

 

Hej då kompisar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards