Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Kräftskiva på Sandhamn.

Av Louise - 22 augusti 2009 20:35

Gick upp klockan 03.30 för att köra Bosse och Olle till Arlanda. Det gick bra, jag var tillbaks i sängen klockan 05.00 Sov till 8, då gick jag upp och tog det lugnt i soffan.

 

Åkte ut mot Stavsnäs, dags att parkera bilen hos mormor. Jag stannade inte utan gick bra och sa hej till mormor och morbror innan jag sprang ner till bussen. Jag tog en tidigare buss då jag fick vänta lite på färjan. Jag åkte med Värmdö den här gången, det går rätt fort. Det var ingen som mötte mig nere vid kajen men det gjorde inget, nu hittar jag ju hem till dem. Det höll på och städa när jag kom, jag tog Mads medans de höll på. Lise och Nalle fick tavlorna på Mads som jag gjort till dem, de blev jätteglada.

 

Eftersom jag visste att det skulle bli uppehålls väder på kvällen så dukade vi ute, fast Nalle ville att vi skulle sitta inne. Det kom ett par som bor på Sandhamn, en tjej som Nalle är uppvuxen med och hennes kille. Sedan kom Kaare och Kristina, ett kompis till Nalle också. Men de äger Ica Gärdet så jag kände till dem också. Sedan var det Olle, en kille från Malmö som är anställd hos Nalle. Lises bror med barn, en granne med sina barn och så vi då.

Det var en lugnt kväll, nästan alla drack läsk och kaffe. Det gick åt en del kaffe. När klockan var 22 hade alla gått utom Olle och Roger. Så vi drog in bordet och spelade Yatsy till klockan 1. Men då var jag så trött och jag hade en ordentlig magknip. Jag gick och lade mig i rummet som jag fick låna den här gången.

 

Vi hade en jätte trevlig kväll. Tack snälla Lise och Nalle.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards