Louise Dagbok

Alla inlägg under september 2009

Av Louise - 30 september 2009 20:18

Idag har jag aktiverat Rosa bandet, här kan man skänka pengar till Cancerfonden. Jag skänker pengar själv varje månad, mitt stöd går till Hjärt&Lungfonden. Jag började med det samma månad min mamma dog, då jag fick reda på att hon hade en tumör i lungan. Det känns riktigt bra att göra någonting.


En nära släkting har i dagarna fått reda på att hon har 3 tumörer i hjärnan. Det måste vara så hemskt att få reda på att man har det, hur orkar man leva efter ett sådant besked. Därför kan jag känna att det var skönt att det gick så fort för mamma, att hon inte ens visste att hon var döende. För läkarna sa att hon hade ungefär bara en månad kvar att leva. Jag är glad att både hon och vi barn inte visste det. Nu gick det fort och det var jobbigt då det hände men nu i efterhand så känns det okej.

Hur det ska gå för min släkting vet jag inte, vi väntar besked i dagarna.


  

Av Louise - 29 september 2009 22:27

Jag satt hela kvällen igår och försökte starta min dator, men den vägrade starta. När jag kom till jobbet så gick det hur bra som helst för Klas att få igång den. Sedan la jag över allt på min bärbara hårddisk, nu är jag redo att lämna in dem på lagning. Klockan 11 öppnade ElGiganten och där lämnade jag in den på lagning. Det skulle ta 2 – 3 veckor innan jag hörde något.


Dagen var rätt okej, inte så många samtal var det. Jag satt i och för sig på ett möte efter lunch men det var inte så länge. När jobbet var över så åkte jag till mitt andra jobb. Nä, skoja bara. Syster ska på föräldramöte och jag lovade att passa barnen. Vi åt middag tillsammans och syster hade gjort en kanongod köttfärssås. Vi åt alla som vi aldrig hade sett mat tidigare, så gott var det. Hon gick vid 18 tiden, då var jag själv med 3 vildar. Men det gick bra, jag gav Lukas välling och fick till slut honom att somna i knät på mig. Jag hjälpte Liam att borsta tänderna och sedan var det dags för en saga. Michelle borstade också tänderna men sedan fick hon sitta och titta på en film. Liam och jag lade oss i hans säng och jag började läsa Rödluvan och vargen. När jag läst klart den så såg jag att den var lite läskig. Då ville han att jag skulle läsa De 3 bockarna bruse. Mitt i sagan kom syster hem och tog över. Dags att åka hem, men jag hann gå ut med Kevin som var väldigt nödig.


Kevin väntar på matte  


Han har legat vid dörren och väntat på matte hela kvällen, han vallar in hela familjen och en var ute på vift. När jag kom hem så var det skönt att slänga sig i soffan och slappa. I morgon är en ny dag.


  

Av Louise - 28 september 2009 20:46

Jag skrev inget igår och det beror på att jag var så trött när jag kom hem att jag slocknade framför tv’n. När jag vaknade i morse var jag utvilad och redo för en bra dag.

Men det blev ingen bra dag. Först har jag varit i kontakt med Volvia försäkrningar gällande min parkeringsskada på bilen. Det gick ju i och för sig bra men sedan skulle jag ringa polisen och polisanmäla skadan. Det gick tydligen inte, även fast Volvia sa att det skulle göra det. Nu måste jag åka till en polisstation och visa upp bilen. Sedan ringde jag Bilia och fick en tid för besiktning av bilen i mitten av oktober. Då kan vi boka en tid för reparation.


Men sedan gick ju min dator sönder i helgen, den vägrar att starta helt enkelt. Så jag tog med mig den till jobbet så killarna kunde kolla på den. Klas fick igång den så jag kunde göra backuper på det mesta och han sa att moderkortet är trasigt. Jag ringde till Sony Vaio och fick prata med en tjej som bad mig försöka göra olika saker med datorn. Men det gick inget vidare. Då felanmälde hon den och sa att någon kommer att ringa och säga vad det kommer att kosta att laga den. Den personen ringde och berättade att Sony Vaio har 3 steg gällande debiteringen. Hon trodde att mitt problem skulle kosta 4500 kronor. Jag sa att jag inte går med på det utan då försökte jag ringa mitt försäkringsbolat och kolla min hemförsäkring. Det var inga problem, de skulle stå för reparationen men de ville första veta vad det var för problem med datorn. Jag fick tag på en datorservice i stan och där kunde jag få hjälp med ett kostnadsförslag på problemet.


Efter jobbet åker jag till datorservicen och han säger då att det är problem med moderkortet och att ingen annan än Sony kan laga detta. Och enligt Sonys olika steg gällande debiteringen så skulle det kosta 9000kronor att byta moderkort. Nu är jag ledsen.


Men när jag kommer hem och satt mig ner och lugnat ner mig så bestämmer jag mig för att meddelade mitt försäkringsbolag detta. Så jag tar fram kvittot från pc.city och upptäcker att jag köpte en trygghetsförsäkring på 2 år och det har inte gått 2 år än. De stänger klockan 19 och klockan är bara 18.50 så jag ringer och får då reda på att det var bara att gå till närmsta Elgiganten och lämna in datorn. Halleluja säger jag. Så nu får vi se vad de säger i morgon. Jag hoppas att jag får en ny dator och att jag kan få behålla mina hårddiskar.


Sedan så har min telefon lagt av att låta när det kommer ett sms eller ett mail. Den stänger av sig själv hela tiden och man blir så trött. Så hur har er dag varit?


I morgon tänker jag ta en promenad på lunchen och sedan får jag slänga i mig min lunch. Jag har fixat pölsa med potatis och rödbetor, det är gott. Nu är klockan snart 21 och dags att göra sig redo för tv’n.


  

Av Louise - 27 september 2009 10:20

Nu är jag klar, då väntar jag i chilisås hyllan på Pia.

Av Louise - 27 september 2009 09:38

Fika paus.

Av Louise - 27 september 2009 07:20

Vi är nummer 3 i kön.

Av Louise - 27 september 2009 06:36

Frukosten är serverad. Snart är vi redo att möta folket. Hörs snart.

Av Louise - 26 september 2009 20:02

Jag var hemma hos Pia klockan 6 på morgonen och hoppade in i hennes bil. Nu börjar resan ner mot Ullared. Men vi stannade till hos Per i Östebymo och åt frukost. Han hade dukat fram kaffe, smörgås, juice och så kokade han perfekta ägg. Vi satt där från 9 till 11, Per var lite pratsugen för Katarina var nere i Turkiet. Men sedan fortsatte vi färden mot Ullared, vi stannade till i Smålandsstenar för att käka. Vi stannade vid Alex grill och beställde varsin hamburgare. Det var en upplevelse i sig.


Men vid 14 tiden var vi framme i Ullared och vi tog en tur inne på Gekås för att kolla läget. Det var kollosalt mycket folk, så vi gick ut. Kollade in Panduro men det var en jätteliten butik så där fanns ingenting. Jag blev jättebesviken.

Vi hämtade nyckeln till motellet och sedan gick vi in och vilade. Jag gick in på MQ och kollade läget en stund men det fanns så konstiga storlekar. Klockan 18 gick vi till Harry’s, nu är det dags för middag. Vi beställde varsin plankstek och efter blev det en Latté. Vi är så mätta att vi knappt kan gå men en liten godis klarar vi av.


På rummet tog jag fram datorn och visade Pia min film från Australien och jag visade henne en liten bonusfilm. Det var från när vi var ute och grillade med jobbet.


Nu blir det tv för hela slanten.  


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards