Louise Dagbok

Alla inlägg under december 2009

Av Louise - 31 december 2009 21:18

Gott slut och gott nytt år önskar jag er alla.

Hoppas att 2010 blir ett bättre år för oss alla.

Massor med kramar från mig till dig.  

Av Louise - 31 december 2009 18:59

Nu har jag satt upp lappar i trappuppgångarna om att de kan komma och hämta min gamla tjock tv. Jag ger bort den helt enkelt.


  


Den är inte så liten kan jag säga, men gratis är lätt.

Eller?

Av Louise - 31 december 2009 16:46

Sleepy head


Vaknade av att Lise ringde och undrade om jag sov. Jodå, här sover man klockan 9 på morgonen. Helt otroligt, den morgonen då jag ville vakna tidigt så sover jag länge. Men jag gick upp och åt lite frukost, inte min vanliga helgfrulle utan en vardagsfrulle.


Åkte till jobbet och satt där en stund och jobbade. Gjorde ett årsslut och fixade telefonerna inför nästa vecka. Jag busade lite och skrev ett meddelande till dem i köket. Jag åkte till Tyresö C och mötte upp familjen och sedan körde vi hem. Lukas var så trött att han somnade i bilen. Vi tog en fika och satt i köket och snackade lite, syster hade fått en Nepressomaskin i julklapp av Patrik. Jag tycker om grön eller blå burk, så de så.


Åkte sedan hem och lagade lite nyårs mat, det blev spagetti med gorgonzolasås. Till det serverades en tomat och löksallad, och dryck var en 33 cola. Mm, så mumsigt.

Jag skulle egentligen ha firat nyår med min vän Lise men jag är lite stressad inför resan på måndag och jag känner att jag vill ta det lite lugnt. Jag behöver tvätta, städa, packa och bara va.


Det blir väl lite tv i kväll sedan en tidig kväll.


  

Av Louise - 30 december 2009 22:08

Dagen började med ett mail från Australien


Nu har jag fått svar på mitt mail jag skickade till Resh, jag blev lite orolig. Men allt var lugnt, hon hämtar mig på flygplatsen och hon har en beach bara 20 minuter från henne så där kunde jag ligga och slappa hur mycket jag ville. Skönt, eller hur?


Ätit frukost och ska göra i ordning mig för Årsta VC.

Japp, nu har jag fått nytt recept på blodtrycksmedicinen och en återbesökstid i februari. Jag åkte hem och började packa lite, men jag behöver tänka lite mer på vad jag ska ta med mig. Var och fixade naglarna idag också, nu är de redo för hajarna.


  

Av Louise - 29 december 2009 21:00

Sista arbetsdagen på det här året


Det var inte mycket att göra på jobbet, vi skämtade om det en del. Vi satt lite längre i lunchrummet och det är ovanligt nu för tiden. Men när vi är så många så blir det inte så många samtal per dag. Men i morgon blir det kanske lite mer för de andra för jag är ledig och Monica är sjuk. Men de är nog inte ledsna för det, det är väldigt trist när det inte finns något att göra.


Efter jobbet åkte jag direkt hem, jag måste börja packa helt enkelt. Jag har lagt fram lite kläder men jag känner inte för att lägga ner dem i väskan. Men jag började med att skriva ner alla telefonnummer, kortnr, biljettnummer och allt annat som är viktigt att ha på två ställen. Jag laddade min ipod så den är full med ljudböcker, musik och bilder.

Men sedan tog det stop, dags att sova kanske och göra lite i morgon också.


  

Av Louise - 28 december 2009 21:19

Två arbetsdagar kvar av året


 Hur trött var jag på en skala i morse? Väldigt, ville bara ligga kvar i sängen och snosa vidare. Det var väldigt kallt i lägenheten i morse igen, trodde de fått igång värmen men tji fick jag. Men jag åkte till jobbet och var där i tid, hur mycket jag än försökte försova mig.

Det var väldigt trögt på jobbet, men vi fick ihop ca 10 samtal per person och det blev runt 50 samtal allt som allt. Bra jobbat av oss.

Jag och Elinor tog en liten jobbig promenad till Thai idag, det var moddigt och blött. Det var riktigt jobbigt att gå, man fick parera hela tiden. Men det var helt okej utan sallad, de hade ingen under mellandagarna. Jag vill ha sallad, får äta det senare tydligen.


Ringde runt och kollade om jag kunde vänta med räkningarna i januari, nix pix fick jag till svar. Ja ja, jag försökte i alla fall. Jag googlade på What to do in Sydney och fick en del bra idéer. Jag fick ett samtal till slut från Årsta vårdcentralen idag, jag har ju sökt dem i flera dagar. Äntligen har jag fått en tid så jag kan få nytt recept på blodtrycksmedicin, jobbigt att vara utan på semestern.


Efter jobbet åkte jag hem till en vän, hon bjöd på en underbar middag. Jag fick massor med mat i en matlåda, så nu har jag lunch i morgon. Tack snälla Kristina med familj för en underbar kväll och god mat.


När jag kom hem så provade jag min nya dammsugare, den är bra.


  

Av Louise - 27 december 2009 21:21

Sista turen till Oxelösund för i år


Hade lite problem att somna i går natt också men jag gick inte upp och beställda biljetter eller så. Gick upp i morse och åt frukost men sedan var det dags att packa ner datorn och åka mot Oxelösund. Vägen dit var helt ok, många bilar som låg och sniglade fram på vägen. De är nästan farligare än de som åker snabbt. De ligger så nära bilen framför och tvärnitar hela tiden. Men det gick som sagt var bra att åka ner, bilen var full med spolarvätska så jag var redo.

Jag hjälpte pappa att föra över allt från hans gamla dator till hans nya, fixa och trixade lite innan det var dags för lite julmat. Sista gången för i år kan man säga. Jag vill inte ha något med mig hem för jag ska knappt äta hemma den här veckan. Och jag är rätt trött på julsmaken. Jag fick min julkapp, en dammsugare och de fick sin julklapp. Jag hade betalat in pengar till Hjärt och lungcancerfonden. Det är svårt att köpa något till personer som har allt, även om de inte har allt så är det svårt att köpa något som de vill ha.

Vi fikade sedan vände jag och åkte hem till Stockholm. Stannade och köpte en sallad på vägen, det blir min middag ikväll. När jag kom hem så fixade jag dammsugaren och ställde den på laddning, den ska laddas i 24 timmar innan användning.


  


Jag tog några bilder på min gamla tv och skickade till pappa, hans granne var tydligen intresserad av den. De får gärna komma och hämta den, då slipper jag ta den till tippen.


  


Jag tog det lugnt på kvällen, låg och tittade på Everest ER. Väldigt intressant att se människor plåga sina kroppar så mycket, men de gör allt för att komma på toppen. Jag gör allt för att komma nära vithajarna.  Vi drivs alla av olika saker, men min är lite varmare.


  

Av Louise - 26 december 2009 20:38

En ny tv och biljetter köpta


Sov rätt länge idag för jag kunde inte somna igår. Vet inte varför men när jag går utanför mitt vanliga liv så blir det kris. Jag brukar ju gå och lägga mig vid 22 tiden, nu var jag vaken längre. Och då fick jag problem att somna, låg och tänkte på saker och helt plötsligt kom jag på att jag inte har några inrikes biljetter i Australien. Så upp och klä på mig och sätta mig framför datorn och börja jaga billiga biljetter mellan Sydney och Adelaide, Adelaide och Port Lincoln. Det blev kanske inte så billigt men jag upptäckte att jag fått in en massa flygbonus poäng, men det upptäckte jag efter jag köpt biljetter. Ska kolla upp det när jag är där, jag kan få resan mellan Sydney och Adelaide gratis. Men nu har jag biljetter och de är betalda, då kan jag släppa det. Sedan gick jag tillbaka till sängen men kunde fortfarande somna.


Men jag måste ha gjort det till slut för jag vaknade ju i morse. Tog det lite lugnt för jag är ju ledig och har inget bokat för en gång skull. Vid 11 tiden åkte jag till Mio Handen för jag hade hittat en tv bänk som var billig och bra som jag kan ha tillsvidare. Det var lite jobbig väg ut men det gick bra, men där inne gick det inte bra. Det bord jag ville ha fanns inte, två andra som var nödlösningar fanns inte heller. Då ringde jag till Heron City och de hade en kvar och la undan den till mig. Så in i bilen igen och mot Kungens Kurva, väl där så gick jag in och betalade bänken och sedan till varuutlämningen och hämta den. Dra den med pirran i dag också, det var inte lättare utan snarare svårare med all nysnö.

På väg hem så stannade jag till vid Palmyra och köpte kebab, världens godaste kan jag tillägga. När jag ätit hälften så började jag sätta ihop bänken. Jag hade nästan satt ihop den då jag upptäckte att jag gjort lite fel, ändrade på det och fortsatte. Var nästan klar igen när jag upptäckte ett fel till, det var bara att ta itu den igen och börja om, men efter 2 timmar var jag klar. Lagom till familjen kom och skulle hjälpa mig lyfta upp tv’n på skåpet. Vi fick igång tv ordentligt och jag var en mycket lycklig person. Familjen åkte hem och jag stängde av tv och gick ner till Ica och handlade. När jag kom hem igen fick jag inte igång surround ljudet, konstigt, det fungerade ju när familjen var där. Men jag försökte i över 1 timme att få igång det men jag lyckades inte. Jag lyckades koppla förbi den och nu fungerar allt.

Nu börjar tankarna om jag verkligen behöver ett surrond ljud, men det är ju kanon när jag spelar musik. Kanske bara en inspelningsbar dvd och en hddigitalbox är vad jag behöver. Men allt får vänta tills jag kommer hem igen. Nu måste jag planera mina sista dagar i Sverige, det lät bra. Som om jag inte kommer tillbaka, någonsin. Det är bara en dröm.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards