Louise Dagbok

Alla inlägg under november 2010

Av Louise - 30 november 2010 21:50

Sista dagen i november, jag är redo för december. Är ni?


I kväll är jag helt tom i huvudet, orkar inte tänka och orkar inte känna något.

Av Louise - 30 november 2010 07:36

Då började jag gå på promenadbandet. Det är lite svårt när man är van med ett längre band och en aning bredare. Jag är som en ettåring som lär sig gå för första gången. Lite vingligt och jobbigt var det. Faktiskt mycket jobbigare än vanligt, men kan det vara lutningen som gör det... ?  

Av Louise - 29 november 2010 20:29

  


Så var det måndag igen och ni vet vad jag tycker om måndagar. Men, det gick bra även idag.

Jag fick skriva en 25:a på tavlan idag, det är alltså bara 25 dagar kvar till semestern. Gud vad jag längtar, har jag sagt det tidigare.


Jag tog mig en liten promenad på mitt nya promenadband. Men den har en liten lutning så mina vader värkte så fruktansvärt. Men, det är väl bara att stretcha så blir det bättre. Lagade en underbar middag, faktiskt var det min favoritmiddag. Det blev tortellini med gorgonzolasås, så himmelskt gott.


Nu är det kallt ute, men jag besväras inte av kylan ute. Däremot den som är inne i lägenheten är hemsk, hur är det möjligt? Jo, hemma har jag inte ugg´s, mössa eller tjock jacka på mig. Men om han inte hittar något fel på elementen i morgon så sitter jag här snart med allt på mig.

Av Louise - 28 november 2010 14:45

Så mycket snö.

 
Av Louise - 28 november 2010 14:40

Somnade inte förrän efter 2 på natten, vet inte varför men det var mina hjärnspöken som var i gång igen. Jag tände lampan och försöka lösa lite sudoku och så försökte jag läsa men det gick inte något bättre. Men jag måste ju ha somnat till slut.

Jag blev inte så glad när jag vaknar av att de håller på och snöröjer med 4 hjulningen utanför. Klockan är inte ens 7 på morgonen och de är på gång… min första tanke var att det måste ha snöat något otroligt under natten. Men jag försökte somna om och vaknade av väckarklockan vid 8 tiden. Gick upp och då såg jag att det inte hade snöat så mycket.


Tvättstugan avklarad och en tur till Stavsnäs hann jag också med. Det var otroligt mycket snö där ute och jag kom inte upp för backen till mormors hus. Jag körde ner i diket men lyckades komma upp igen. Stannade nere vid vägen och tog en promenad upp till huset för att se hur det ser ut. Inga fotsteg och allt ser helt okej ut.


Väl hemma var det dags att leta parkeringsplats men det gick lite bra. Jag står inte helt korrekt men vad ska man göra när det är fullt med snö överallt.


Av Louise - 28 november 2010 00:01

Det blev ingen jakt på testamente idag… systers minsta lilla plutt kräktes så vi flyttade allt tills i morgon istället. Så, vad skulle lilla jag göra idag då.


Jag åkte till Intersport och slängde 3950kr i sjön. Jag köpte ett promenadband, så nu behöver jag inte åka till jobbet kl 05.30 för att gå på bandet. Nu kan jag gå upp vid 6 och ändå hinna med frukost och dusch. Efter det åkte jag till min brorson Nicklas, han var tvungen att skriva på en fullmakt så jag kan göra lite saker med mormors papper. Fick en fika med Nettan samtidigt.


Fick upp promenadbandet i lägenheten och jag plockade upp den också. Men, jag har inga gymnastikskor hemma så jag måste till jobbet i morgon och hämta dem. Men sedan ska det promenixas till morgontv och kvällstv.


Lagade herrgårdskyckling till middag, men jag har haft lite dålig mage hela dagen så jag vet inte om det var så bra. Men, vad är en dans på slottet.


Ingen vinst på Lotto blev det heller. Att det ska vara så svårt att få några rätt, jag skulle vilja vinna 95 000 kr. Då kan jag åka på min drömsemester i maj nästa år.

Av Louise - 26 november 2010 20:22

På spåret är tillbaka igen. Vilken tur för då har man något att se något en fredag kväll. Men så farligt har det inte varit för de senaste fredagarna har ju Skavlan haft intressanta gäster.


Nu är det ju äntligen fredag och det var en underbar känsla när klockan var 15. Jag stod vid terminalen (TIL-Tid) och väntade på att någon skulle hjälpa mig att stämpla ut. Inte för att jag är totalt hjälplös utan föra att jag hade händerna fulla med saker. Jag har fått låna ett element av Anki så jag kommer få det varmt i lägenheten.


Lite julmust och popcorn, kvällen är räddad.

Av Louise - 25 november 2010 20:21

Nu är det kallt i lägenheten, jag är fullt påklädd med varm kofta och raggsockor. Jag ligger under en filt i soffan och fryser fortfarande. Nu är det ungefär 5 grader minus och jag ligger här och undrar hur det kommer bli i helgen när det ska bli 10 grader minus. Jag kommer förmodligen inte lämna sängen och duntäcket alls.


Jo, på lördag ska vi ut till landet igen och leta efter testamentet. Nu ska vi bara hitta det, så är det bara.


I morgon är det då fredag och jag längtar till klockan 15 då vi slutar för dagen. På söndag tänkte jag storstäda, det var länge sedan jag gjorde det. Försöka få en tvätt tid skulle inte vara fel heller.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards