Louise Dagbok

Alla inlägg under februari 2011

Av Louise - 28 februari 2011 22:25

När ska jag bli klar med installationen av min tvättmaskin? När ska jag få njuta av ljudet av en 60 tvätt? Jag vet inte… jag har ingen som helst aning. Det känns som att allt går fel just nu. Men förhoppningsvis får jag någon som kan hjälpa mig med den. Vi ska se om Patrik kan komma och hjälpa mig en kväll i veckan, ska även ringa till min brorson och höra om han kan komma förbi och hjälpa mig. Annars blir det en tur till tvättstugan i helgen, igen!


Nu är det inte många timmar kvar av februari 2011, jag tycker det känns hur bra som helst. För det första så är det inte långt kvar till våren och för det andra så är det 10 månader kvar tills jag åker till Australien igen. Jag hoppas det i alla fall, man kan aldrig vara säker.


I morgon är det dags för tandläkaren och läkaren, ska kolla blodtrycket igen. Jag tog det innan jag åkte men jag ska kolla det var 3:e månad så nu är det dags. Ska försöka hinna med att gå till Nordea och Handelsbanken mellan tiderna. Vill avsluta ett av mormors konton, onödigt att ha två stycken.

Av Louise - 27 februari 2011 13:47

Nu sitter jag på färgan hem från Sandhamn. Har haft en härlig helg som avslutades med en lunch på Värdshuset. Det går lite fortare med färgan idag, det är uppkört. Kram på er!

 
Av Louise - 26 februari 2011 16:27

Sandhamn

 
Av Louise - 26 februari 2011 09:59

Nu är jag på båten ut till Sandhamn. Ska hälsa på Lise med familj hela helgen. Det är väldigt mkt is så det går långsamt fram. Men solen skiner på mig så jag är nöjd.Kram på er.

 
Av Louise - 25 februari 2011 16:21

Ringde idag till LG och berättade att jag saknade en skruvdragare som skulle följa med tvättmaskinen. Inte en stor elektrisk sak utan en liten sak som man skruvar åt dem så de inte flyttar på sig. Men det var inte LG som hade dem utan jag fick naturligtvis ringa ett annat företag som har reservdelar till LG´s tvättmaskiner. Så den lilla jäkeln får jag nog inte förrän nästa vecka.


Så nu ska jag bara få någon att komma över på en kopp kaffe och hjälpa mig att skruva åt dem ordentligt. *ler*


Så nu har jag tvättstugan istället för att åka ut till Sandhamn. Men jag åker i morgonbitti istället, det ska bli så mysigt. Så man kanske ska gå och packa lite…

 

Av Louise - 24 februari 2011 14:54

Jag har hittat en blogg som handlar om mat, god mat verkar det som. Jag skriver ju ut massor med recept och lägger in i min receptpärm. När jag sedan ska veckohandla tar jag fram mina recept och bestämmer veckans mat.


Nu har jag fått en ny sida att hitta nya recept på och det är Linnéas Skafferi.

Jag ska försöka visa bilder när jag lagat "fin" mat, när jag slafsar ihop något så blir det ingen bild. Jag ville inte skrämma er!

Av Louise - 24 februari 2011 06:35

Ja, nu har mitt promenadband bytt ägare. Lastade in det i bilen i morse och efter jobbet kom Björne och hämtade den. Det känns faktiskt rätt bra. Jag hade problem att gå på den och det var jobbigt att få dåligt samvete när det stod där i hörnet. Men nu mår jag bra!


Efter jobbet gick jag och Pia och tittade på sängskåp. Det var många skåp och många olika lösningar. Det är inte lätt att välja, vilken stil, vilken färg, med lampa, utan lampa, så mycket att tänka på. Men det är tur att Fräsarvägen rabatten finns.


Sen har jag hört att man inte får dua en domare. Då blir man tillsagt att vara tyst. 

Av Louise - 22 februari 2011 19:59

Efter ett givande utvecklingssamtal i morse så blev det några inspirationstalare resten av dagen. Jag och Pia åkte till Rival i Stockholm och såg 4 föreläsare som var toppen. För mig var det 4 helt nya talare, jag hade inte hört någon av dem tidigare. Den som pratade sist vann pris för bästa talare 2010, han/hon var verkligen bra.


Se vem det är här.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards