Louise Dagbok

Alla inlägg under juni 2011

Av Louise - 29 juni 2011 22:56

Åkte till jobbet idag också, fast jag inte ville åka tillbaka till värmen. Jag vara bara på jobbet en liten stund innan det var dags att åka till banken. Hade möte med företagens banktjänsteman och jag skulle få en fullmakt till båda företagen. Bara ifall kontoristen blir sjuk eller liknande. När jag var klar där så åkte jag och köpte glass i stora lass. Det ska bli gott att ta en piggelin när det är 30 grader varmt på jobbet.


Det var rätt lugnt på jobbet idag men det var en trevlig dag. Anki fyllde ”25 år” och bjöd på kladdkaka med glass till fikat, tack snälla Anki. Men sedan började jag längta till 16.30 då jag får sätta mig i bilen igen. Åkte tillbaka till Globen för att byta mina t-shirts men sedan hem och vila en stund. Ta en ipren till så huvudvärken försvinner, undrar om det är mitt blodtryck som spökar. Det var länge sedan jag hade huvudvärk flera dagar i rad.


 

Av Louise - 29 juni 2011 22:55

Bastu på jobbet idag också, och huvudvärken kom den me. Idag hade jag med mig en bok och mitt sudoku, för det kan bli lite långtråkigt mellan samtalen. Pratade med revisorn i dag och det var inte så rolig information jag fick. Men jag löste det och nu ska nog det mesta vara löst tillsvidare. Jag kom fram till att jag behöver tänka på något annat så jag bestämde mig för att åka till Globen och shoppa. Men när jag gick där så kunde jag inte fokusera mig på shoppingen. Jag köpte tre t-shirt på Dressman och lite mat på ICA. Var trött och lite hängig när jag kom hem.


Av Louise - 29 juni 2011 22:54

Idag var det väldigt varm på jobbet, jag fick huvudvärk efter lunch. Jag försöker dricka vatten hela tiden men det räcker inte för huvudvärken kommer smygande efter lunch. Jag hade runt 30 grader på mitt rum när det var som värst och det var innan vi slutade. Det spelar ingen roll hur lite kläder man har på sig på jobbet, luften står still och det är en jobbig värme.


Det är trevligt när man slutar jobba och får sätta sig i bilen med AC. Jag åkte till Tyresö efter jobbet för jag skulle hämta ut två brev som var rek. Eftersom jag är firmatecknare nu så är det jag som får hämta ut dem. Men vi ska fixa så kontoristen på butikerna får hämta ut dem också. Lite löjligt att jag ska sitta och åka för sådana löjliga saker. Men nu när jag stod där och skulle hämta ut dessa två kuvert så visste jag att det skulle bli problem. De sa att min styvfar var tvungen att hämta ut dem, sorry kommer inte att ske svarade jag. Jag tjafsade så mycket att de tillslut ringde till posten och de svarade att det gick bra att jag hämtade ut dem. Nähä, sa jag till tjejen i kassan. Nej, det gjorde jag inte men jag tänkte det.


 


Av Louise - 29 juni 2011 22:53

Idag gjorde jag inget speciellt, jag var lite trött måste jag erkänna. Att ta hand om 3 barn är verkligen inte min grej, tur att jag inte gör det hela tiden. Min syster däremot som har det så 24/7 är en riktig mamma. Jag förstår inte hur hon klarar av det, jag är stolt över min lillasyster.

Av Louise - 25 juni 2011 18:46

Vaknade på soffan vid 3 tiden, gick och lade mig i sängen och somnade direkt. Vaknade av att telefonen ringde vid 6 tiden och att min syster säger att jag ska komma direkt. Jag studsade upp och praktiskt taget flög ut till bilen. Fick köra försiktigt den här gången eftersom det är midsommardagen och polisen är överallt. När jag kom så sa syster till mig att jag måste flytta närmare dem. Sedan berättade hon att Patriks pappa varit med om en olycka och låg på SÖS. Han hade svåra inre blödningar och måste opereras direkt. Jag gick in och tog hand om barnen och de åkte till SÖS. De hörde av sig när operationen var över, han hade haft änglavakt.


Jag, Liam och Lukas var uppe tidigt men Michelle sov fortfarande. Hon hade varit och firat midsommar med en kompis och var lite trött idag. Syster och Patrik kom en hem stund vid lunch men sedan ringde sjukhuset och de åkte in igen. Liam gick och lekte med en kompis, Michelle, Lukas och jag spelade spel. Sedan åt vi lunch/middag och när vi ätit klart spelade vi lite mer. Vi spelade Mamma Mu och kråkan memory, Lukas tycker det är roligt. Michelle överdrev lite när hon vann hela tiden och tyckte vi andra var tråkiga för att vi inte tyckte det var lika roligt. Syster och Patrik kom hem sedan och jag åkte hem.


Nu är jag hemma och är helt slut, det blir soffan med lite godis och coca cola.

Av Louise - 25 juni 2011 18:45

Den här midsommaraftonen är inte som tidigare, vi är väl lite sega och känner inte direkt för att fira. Jag tog det lugnt hemma hela dagen. Jag hade ju en liten plan att åka bort på SPA men ville spara pengarna istället. Nu gjorde jag ett litet hemma SPA på kvällen, lyssnade på en bra bok i badkaret. Det var rätt slött och rätt skönt.


Somnade på soffan som vanligt till en dokumentär om Vietnamnkriget.

Av Louise - 24 juni 2011 12:12

Idag ringde väckarklockan 3 gånger innan jag vaknade. Otroligt va trött jag har blivit den sista tiden. Har haft problem att somna efter min styvfar gick bort, det är så mycket som snurrar i huvudet på kvällen. Jag tänker på min syster och hennes familj, hur mår de? Jag funderar mycket på försäljningen av mormors hus. Eller vårt hus kanske jag ska säga, nu när lagfarten står på dödsboet. Så ibland är det bättre att somna på soffan för då somnar jag av trötthet samtidigt som jag tittar på något. Men jag lyckas ju somna när jag lyssnar på en ljudbok, jobbigt bara att vakna mitt i natten och ha något på huvudet.


Det var en rätt slapp dag på jobbet, jag visade några bilderna mäklaren har tagit på huset. Alla säger att det kommer säljas på en gång, jag hoppas verkligen det. Vi hade midsommarlunch på jobbet också, det är sill, köttbullar, prinskorvar, potatis och ett mycket trevligt sällskap. Den här lunchen är starten på sommaren, måndagen efter så börjar semestern för många. Det är likadant med jullunchen, den startar julledigheten.


Jag slutade lite tidigare för jag hade ett möte på mitt ”andra” jobb. Jag skulle skriva på lite papper och prata lite med kontoristen, vi hade lite att göra. Jag skulle också se på en inspelning av något som hänt på jobbet, det var inte lika roligt men hon ville att jag skulle se det också. Kärlek på jobbet, inte min grej riktigt.


I morgon är det midsommarafton och alla frågar vad man ska göra? Jag är ju lite anti sådana här dagar. Jag brukar tillbringa den här dagen med min familj men i år är det ju lite speciellt så vi får se vad jag ska göra. Det lutar åt en mysig kväll hemma med en film och hemlagad pizza. Kanske sitta och planera min nästa Australien resa, det låter roligt.


 


Av Louise - 21 juni 2011 22:14

Jag var lite nervös i dag, mäklar Anna skulle ut och fotografera landet. Vi har ju inte piffat upp det utan bara låtit det vara. Vi har ju inte haft ork att göra något. Men jag fick ett mail på eftermiddagen att fotograferingen gått bra och att jag ska få bilderna i morgon. Det ska bli roligt att se om de lyckats göra ett ruckel till ett slott.


Det var lugnt på jobbet idag och då passade jag på att ringa till EyeCenter och fråga vad mitt märke var på mina nya fina glasögon. Jag får ju inte dem förrän om två veckor men jag vill ju visa er hur de ser ut. Så här ser de ut… tror jag. Jag har redan glömt bort hur de ser ut, men jag tror som sagt var att de ser ut så här.


 

 

 

 


De är så snygga!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards