Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Torsdagen den 18 augusti 2011 Min nästa resa!

Av Louise - 18 augusti 2011 21:14

Idag letade jag efter något att göra i Australien när jag åker dit. Jag vill inte campa utan jag vill bo på vandrarhem eller på hotell men det blir väldigt dyrt. Jag har i alla fall bestämt mig för att åka inåt land och åka runt Alice Springs. Jag skulle vilja se Ayers Rock igen, jag åkte bara förbi den 1990, det var ju väldigt länge sedan. Medans jag satt där och beslutade att jag skulle ta den här resan att bo på hotell hittade jag en ny resa. Det var en fotoresa på 6 dagar runt Ayers Rock, helt perfekt för mig. Men, men den innebär 6 dagars camping. Man sover på sängar ute under bar himmel och man måste ha myggnät omkring sig när man sover. Jag tycker det är lite obehagligt men det låter för bra för att vara sant. Så i morgon ska jag maila dem och höra vilka datum de har i januari.

Det låter ju ändå hur mysigt som helst. Man reser runt och tar bilder på dagarna, på kvällarna lagar man mat över öppen eld och snackar fotografering. Det kan ju bli något nytt för mig att prata fotografering på engelska men det ska nog gå bra. Ju mer jag tänker på den här campingturen så låter den bra, jag måste bara sluta tänka på alla myror och flygande saker som kan vara lite läskiga. Ni som undrar varför jag skriver myror så kan jag informera er att vissa myror dödar i flock.

Så min resa ser ut så här än så länge. Flyger ner till Sydney, antingen firar jag nyår där eller så åker jag direkt till Adelaide och firar nyår där. Den 1 januari flyger jag ner till Port Lincoln och den 2:a januari går jag på båten. Är ute på båten på två turer efter varandra så då är jag tillbaka den 8 januari i Port Lincoln igen. Flyger till Adelaide och där stannar jag några dagar. Tar bussen upp till Alice Springs och där stannar jag en dag. Hoppar på min fotograferingscampingtur och är tillbaka runt den 16 januari. Den 17 hoppar jag på en buss som tar mig till Sydney och dit kommer jag den 19 januari. Nu har jag 8 dagar i Sydney innan jag ska flyga hem, vad ska jag göra då? Kanske sola och bada, det låter som en bra idé.

sussilull

19 augusti 2011 09:33

Vilket äventyr!

Kristina

19 augusti 2011 11:21

Ta med en flaska vodka - och inte för frestande trosor:-) om du väljer campingen, KRAM!