Louise Dagbok

Av Louise - 16 juli 2011 19:14

Börja dagen med morgonpromenad, alltid lika skönt. Men sedan var jag och jobbade lite på ICA Ringen, det var en liten löneförhandling. Oj, det var många år sedan jag höll på med detta men tänket är kvar och det gick hur bra som helst. Satt kvar en stund och pratade med Patrik under hans lunch.

Åkte hem och funderade ut vad jag ska göra i morgon.

Av Louise - 13 juli 2011 12:10

Somnade på soffan i går kväll och vaknade där vid 07.30 Idag ska jag inte göra många knop, jag tänker ha semester. Vid 9 tiden tog jag en 50 min lång promenad och idag hade jag stoppat in inläggen i skorna. Lyssnade klart på Viveca Steens sommarprat och började lyssna på Mats Sundin. Sedan lagade jag frukost och satte mig framför datorn. Eva på ICA Ringen ringde och vi ska ha löneförhandling i morgon. Så det var den semestern!

Idag ska jag tvätta en mörk maskin och sedan ska jag skicka iväg lite paket till Tradera köpare. Men, annars ska jag bara slappa.

Av Louise - 13 juli 2011 12:07

Sov tills jag vaknade och det var runt 8, ut och gå som vanligt (andra dagen). Men jag glömde att lägga in mina inlägg i de nya skorna så efter ungefär 10 minuter var fötterna helt förstörda. Det gjorde så ont när jag gick att jag var tvungen att vända. Jag klarade inte av att gå längre, det hade varit för smärtsamt och det räcker med smärta nu.

Åkte till ICA Ringen och hämtade Liam och Lukas. De har varit lite dåliga så jag fick inte åka ut på äventyr med dem utan vi var tvungna att vara hemma. Vi började med att åka lite cykel på altanen, de ville visa moster hur högt de kunde hoppa med sparkcykeln. Men sedan gick vi in och började spela lite tv-spel, jag hjälpte Liam ibland då han inte förstod sig på spelet. Vid lunchtid så åkte vi till Mcdonald´s för att handla hem lite lunch. Vi satt i köket och åt och de åt faktiskt upp allt, det var otroligt. De måste ha varit hungriga, snackarna. Vi spelade lite mer tv-spel och Lukas somnade i soffan en stund. Vi gick ut och åkte cykel igen och vi vart nästan omkullsprungna av två hjortar som lurade i buskarna. Vi blev lite rädda och det blev djuren också. De sprang iväg och sedan började de skälla (hjortarna), det var så högt att Kevin började skälla inne i huset.

Vi tog det lite lugnt sedan och vid 18,30 tiden kom Thessan och Patrik hem. De andra satte sig ner för att äta pizza till middag men jag åkte hem och lagade korvstroganoff. Hade tänkt åka in till söder och fotograferat Djurgården men det regnade lite så jag hoppade det.

Av Louise - 13 juli 2011 12:06

Gick upp tidigt och gick ut och promenerade i 50 minuter. Slängde sedan in en vittvätt som jag sedan hängde ut på balkongen. Åkte en sväng till jobbet (jag vet att jag har semester) men jag åkte dit för att slå in lite paket. Sedan åkte jag och postade dem, de var till mina köpare på Tradera. När jag var klar i gullmarsplan åkte jag vidare till stan för nu ska jag få mina naglar fixade. De har gått sönder och inte varit bra senaste två veckorna. Carina är totalt underbar och jag mår så mycket bättre när naglarna är fixade. Nu är de rödmålade och helt underbara.

Av Louise - 13 juli 2011 12:02

Jag vaknade väldigt tidigt för Mads hade vaknat och han satt och pratade där uppe. Men jag somnade nog om och vaknade igen vid 7 tiden, då hade Mads fått nog och ropade att mamma skulle vakna. Så vi gick upp alla 3 och det dröjde inte länge förrän Nalle kom hem. Det var lite varmt i båten och han tycker inte om värmen.

Vi tog Tärnan till Stavsnäs för idag skulle vi till Skansen. Jag, Lise och Mads mötte upp Cissi med två barn uppe vid Sollidens restaurang. När vi satt där inne och åt så började det regna men det slutade lika fort igen. Det kom en liten skur till men sedan var det soligt och varmt. Vi gick runt där och tittade på alla djuren men sedan var det dags att åka hem. Jag körde Lise till båten på Strandvägen, de skulle åka från stan till Sandhamn. Hem och gå och lägga sig tidigt, jag var så trött efter en hel dag på Skansen.

Av Louise - 13 juli 2011 11:57

Gick upp tidigt för idag ska jag åka båt till Sandhamn. Båten Dalarö lämnade Stavsnäs vid 09.35 tiden och färden tog 50 minuter. Det var en härlig morgon och solen tittade fram lite här och där. Lise och Mads mötte mig nere vid hamnen och det var så roligt att se dem igen. Vi tog en promenad hem till huset och lämnade min väska. Mads fick öppna sin födelsedagspresent som var en gräsklippare. Vi hade blivit varnade att den lät mycket och det stämde faktiskt. Sedan skulle vi träffa Nalle nere i hamnen för att äta lunch och Mads fick ta med sig gräsklipparen ner. Vi gick en sväng där nere för Nalle hade fått en ambulanskörning och var lite upptagen. Men sedan kom han och Tallis och vi käkade lunch på Värdshusets uteservering. Det blev hamburgare och en kall mellanöl, jag njöt av varje sekund.

Sedan tog Tallis Mads på en raggar runda, jag och Lise gick bakom och skrattade. För Mads gick och drog sin gräsklippare och hela ön hörde honom och Tallis var nöjd att alla tittade på dem. Vi tog en promenad runt hamnen men sedan började Mads bli trött och vi gick hemåt. Han gick och vilade och jag och Lise satte oss i soffan och pratade om New York. Det var för varmt att sitta ute och deras altan är som en ugn.

När Mads vaknade lekte vi en stund sedan gick vi ner och handlade middag. Lise lagade middag och jag satt och pratade med Nalle en stund. Han skulle åka och hälsa på en kompis och sova i båten så jag och Lise blev själva på kvällen. När Mads somnat så spelade vi lite kort och Yatsy men vid 21 tiden satte vi oss i soffan och där somnade vi nästan direkt. Vilka partypinglor vi är!

Av Louise - 9 juli 2011 18:28

En härlig dag i Sandhamn.

Av Louise - 8 juli 2011 21:07

Jag vet inte om jag började min semester redan i natt för jag vaknade inte förrän 07.20 Det är ungefär 1 timme och 20 min försent. Men jag hann och det var med god marginal. Det var en mycket lugn dag, fast det gjorde ingenting för det är min sista arbetsdag på 3 veckor.

Efter jobbet åkte jag in till stan för att hämta mina nya glasögon. De är så snygga men det kommer ta ett tag att vänja sig vid dem. Jag fick inte köra bil på dem första dagarna, låter som de innehåller sprit. När jag var klar där så åkte jag till ICA Ringen för att hälsa på syster som jobbade idag. Pratade lite med Micke och så gick jag runt lite och mindes min tid där. Det är inte klokt vad tiden går, tänk att jag sprungit omkring där i 10 år och det var för 13 år sedan.

När vi var klara åkte vi hem och Patrik grillade. Det blev grillad fläskfile, grönsaker, färskpotatis och massor med andra godsaker till. Jag älskar grillat, kan äta hur mycket som helst. Tog lite bilder på systers liljor som slagit ut, men den röda hade inte gjort det än. Men sedan var det dags att åka hem och packa ner lite kläder. I morgon ska jag nämligen åka ut till bästisen på Sandhamn. Ska bli jättemysigt.