Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Mån 31 jan 2011 En återblick till Australien

Av Louise - 31 januari 2011 07:57

Måndagen den 31 januari 2011


Sista dagen i frihet känns det som, men det är bara sista dagen innan jag är tillbaka på jobbet. Ligger här klockan 03.45 på morgonen och tänker tillbaka på min resa. Det här var nog min lugnaste resa, inte negativt menat utan jag har mått fruktansvärt bra. Jag har inte tänkt på mitt jobb under hela resan, har därför inte haft någon anledning till att stressa. Jag har ju sett alla mail som kommit men jag har bara flyttat på dem till en mapp jag döpt till semestern. De tar jag i morgon då jag ska jobba igen. Jag har chattat med mina vänner på jobbet men det har varit mest för att säga hej och skryta om hur bra jag har det.


Mina tidigare resor har varit fulla med äventyr, har försökt att fylla alla dagar med saker att göra. Den här resan hade jag inget planerat förutom mina turer med hajarna och resan till Fraser Island. Men annars var kalendern tom på de övriga dagarna. Jag var hemma i lägenheten en dag och tittade på nyheterna men det var första dagen med översvämningarna. Men annars har jag försökt ta en promenad till stranden, till city eller bara ut och åka färja nere i Sydney Harbour. Det kan man inte säga att det varit stressigt, långt därifrån. Och jag vet att det varit Resh och Lauras mål för mig, att jag bara skulle vila och ta det lugnt. Jag har ju druckit minst 2 öl om dagen och jag har ätit mycket onyttigt under den här semestern och även gått ner 2 kg. Det är nog som läkaren säger, min stress gör att jag inte går ner i vikt. Hoppas jag kan göra något åt det nu när jag vet det.


Jag har ju under året som gått informerat dem om mitt liv, allt som hänt gällande både jobb och privat. Så när jag kom ner till Sydney så sa de till mig att de vill att jag tar det lugnt. Jag har fått frågan hemifrån om jag är nöjd med mig resa, om jag inte ångrar något, om jag känner att jag missat att göra något. Men jag är nöjd med resan, jag ångrar ingenting och om jag har missat att göra något så gör jag det nästa gång jag kommer.


Jag har ett hem i Sydney, där är jag alltid välkommen oavsett när jag kommer och hur länge jag stannar. Om jag tar med mig en vän nästa gång så är hon/han välkommen också. När Laura flyttar till Brisbane kommer jag ha ett hem där också. Jules har nu flyttat från Darwin till Cairns och ditt kommer jag absolut åka och hälsa på nästa gång. Nu har jag ju också ett ställe att bo på i Adelaide, hemma hos Jen och Andrew.


Så, jag har en familj här hemma och en i Australien.  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards