Louise Dagbok

Alla inlägg under mars 2009

Av Louise - 31 mars 2009 20:15

Jag orkar snart inte med den här snuvan, hostan och febern. Sedan i söndags har jag varit dålig igen, när ska det gå över? Var kvar på jobbet på rent tji, tror jag. Men jag förvarnade dem att mår jag sämre stannar jag hemma. Men det känns som att jag måste vara tillbaka till torsdag då vi går igenom hemsidan. Men jag orkar inte vara sjuk längre så vi får väl se. Jag har sprutat i mig så mycket nässpray att jag börjat blöda näsblod. Sjukt, jag blöder aldrig näsblod.

 

Jag sa att jag skulle känna efter i morgonbitti men som jag känner nu så är jag inte på g alls. Jag blir nog hemma i morgon, tycker inte om det alls.

 

Jag hade tvättstugan i kväll men jag gick och flyttade den tiden, jag har också parkerat bilen fel och måste parkera om den i morgonbitti. Sedan skulle jag ha hämtat mitt trådlösa nätverk jag köpt, men det får bli en annan dag.

 

La mig i soffan 17.10 och har inte flyttat mig sedan dess. Jag går och lägger mig i sängen efter Navy CIS, jag är så trött.

Av Louise - 30 mars 2009 19:59

Var på jobbet före alla andra, var tvungen att ställa om klockan innan alla började stämpla in. Otroligt att jag själv missar det när vi jobbar med det hela dagarna. Men som tur var så hann jag, det var ingen annan än Peter som märkte det.

 

Fick alla semesteransökningar idag, så på måndag ska vi lösa detta. Slutade vid 13 tiden, åkte in till stan för att leta bra pris till Australien. Jag började med Resia, där började hon med att säga att biljetten kostar 16 600kr. Då förklarar jag att på deras hemsida är priset 12 500 kr för samma biljett. Jo, men det är bara våra resor men sedan kommer ett tillägg om det finns platser kvar. Efter hon fått letat ett tag så var hon nere på 14 400 kronor, Men det är en annan flight än jag tidigare haft. Jag prel bokar och går vidare till Kilroy Travels. Där får jag sitta och vänta i nästan en timme innan jag får hjälp. Då är det Henriks tur att hjälpa mig, och han börjar med att hitta en resa för 13 500 kronor. Hallå, ska jag flaxa själv eller. Nej, men det var flyg till Frankfurt och lite för sen ankomst. Jag berättar att jag helst vill vara framme vid en speciell dag och klockslag. Då letar han vidare, han hittar en annan biljett men det är ett litet plan, jag vill ha ett stort plan. Det slutar på 15 000 kronor, och jag är nöjd med både planstorlek och städer. Jag betalar hellre lite mer för att sitta bekvämt i 13 timmar. När jag skrev ut biljetten så såg jag att resan tar 14 timmar, tur att jag sitter bekvämt på vägen hem. Jag ska flyga en Airbuss mellan Singapore och London på väg hem. Jag betalade ju 17 000 kronor förra gången så jag känner att jag gjort ett kap i alla fall.

 

Väl hemma så lade jag mig i soffan för att vila, jag känner mig inte riktigt bra. Har fått lite ont i halsen. Nej, bort med bacillerna.

Av Louise - 29 mars 2009 22:18

Nu ska jag berätta om min dag med barnen. Den började då på fredagen med att jag sov över hos syster. Hon berättade att Lukas inte sover så bra på nätterna, han vaknar typ en gång i timmen. Nu kan jag berätta att så var fallet, typ en gång i timmen så började Lukas gråta. Men syster klappade honom i rumpen och så sov han vidare. Vid fem tiden så fick jag en smäll av honom, men jag somnade om. Jag vaknar vid 6 tiden av att han knackar mig i huvudet. Han blev rätt förvånad av att se moster och inte pappa liggandes där. Under den här tiden så vaknar även Liam och vill komma upp och sova hos mamma och pappa. Men då ser Lukas storebror och springer ut ur rummet. Nu är hela familjen vaken, jag frågade syster varför det var så viktigt att ställa väckarklockan. Hon har ju två stycken levande väckarklockor.

 

Nu gick vi upp och började fixa frukost, syster skulle åka med bussen som åker från Tyresö 07.30 Vi tog en promenad med Kevin, Lukas sov middag medans jag och Liam tittade på Hellboy. Sedan fick Liam följa med farfar till centrum. Då passade jag på att baka kladd kakemuffins för att fira att Michelle vann Hanbolls-Cupen i Eskilstuna.

Klockan 16 var det dags för Lukas att äta middag. Jag vänder mig ifrån honom för att ställa in maten i micron, då har han klättrat upp för sin stol och jag ser att den håller på att välta med honom. Jag hinner fram och fångar honom innan han slår i backen. Han blir ledsen men slutar gråta efter en stund och jag sätter honom i stolen och ställer fram maten framför honom. Jag går och hämtar en sked till och när jag sätter mig ner så är det blod i maten. Det är blod runt hans mun och på handen. Helskotta, jag har haft sönder min systerson. Jag kände på tänderna och kollade munnen men såg ingen skada. Han måste ha slagit emot stolen när han var på väg att ramla i golvet. Men han åt upp maten, tog nappen och bet Liam så det var nog inte så farligt. Men jag skickade ett mess till syster att hon skulle ringa mig när hon fick tid. Men hon ringde vid 16.15 och hon sa att det nog inte var så farligt. Efter maten så började jag städa upp efter oss, vi har ju lekt en hel dag så det var många leksaker på golvet. Liam och Lukas höll på och busa i soffan, men jag sa åt dem att sluta. Jag ser att Lukas hänger på soffkanten och säger åt honom att backa. Men jag vänder mig en sekund och sedan när jag vänder tillbaka så ser jag Lukas komma flygande över soffkanten. Han gör en volt, hängande i en gardin och hamnar tillslut på rygg, jag blev livrädd och tänkte att jag haft ihjäl honom. Men jag tog upp honom och han grät en stund sedan ville han fortsätta leka. Jag fick i alla fall känna efter lite på honom så han inte hade brutit något.

 När syster kom hem så berättade jag om den senaste bravaden. Hon blev inte arg, som tur vad. Liam sa att mamma kommer att bli arg. Jag berättade inte att jag själv hade slagit i huvudet i taket på övervåningen, jag orkade helt enkelt inte. Det var en mycket intressant dag. Jag åkte hem för att kolla matchen mellan Portugal och Sverige. Men jag var så trött att jag somnade i soffan
Av Louise - 29 mars 2009 19:59

Ställde om alla klockor redan vid 20 tiden i går kväll. När jag vaknade i morse så var klockan 7.30, varför så tidigt när jag är ledig. Men jag gick upp, det var ju final i curling klockan 8.

 

Tog det lite lugnt på morgonen, sedan hämtade jag pappa och Marita vid centralen. Vi åkte till Jimmy’s Steakhouse vid Hammarbysjöstad, där åt vi lunch. Jag åt det gamla vanliga, Kalventrecote med rödvinsås och rostad vitlök. Det är så fruktansvärt gott, kan nog aldrig äta för mycket av det. När jag lämnat av dem igen vid centralen så åkte jag till Tyresö, jag glömde min dator hos syster. Tog en fika och pratade lite med dem, de var också trötta efter lördagens bravader.

 

Lise och jag möttes hemma hos mig, drog sedan till Heron City. Vi åt lite thaimat och såg Män som hatar kvinnor. En mycket bra film, för att vara en svensk långfilm så var den väldigt bra. Lise hade inte läst böckerna och hon tyckte den var kanon.

 

Hem och lägga oss, vi var båda rätt slut efter filmen.

Av Louise - 28 mars 2009 19:52

Vi tog en promenad runt Ugglevägen sedan gick vi ner till sjön så Kevin fick springa lite.


Liam och Lukas


Liam klädde om till Batman, här står han med sin Batman bilen.

Batman


Sedan är det en bild när Lukas äter lunchen själv. Han är så duktig att äta själv.


Lukas

Av Louise - 27 mars 2009 21:29

Mycket procenttal blev det idag på jobbet. Vi hade besök av en banktant som skulle snacka om våra tjänstepensioner. Det är mycket man ska tänka på och jag tänkte att nu måste jag nog spara lite själv. Jag ringde och bokade en tid hos Handelsbanken.

 

Sedan bjöd Elinor på Biskwitårta och kladd kakemuffins, hennes kladd kakemuffins är så otroligt goda. Det blev bara en men jag kunde lätt ha svalt två stycken.

 

Åkte hem till syster sedan för jag ska sova över där inatt. Hon ska ju iväg tidigt i morgon så det är lika bra att jag sover kvar. Vi åt tacos, Liam ville ha det. Men åt han något då, nix. Han tjatade bara om att han ville ha glass. När alla barnen sov så tog syster ut popcorn och godis. Japp, nu är det fest. Godis, popcorn och Let’s Dance.

 

Vi hörs väl i morgon, om jag överlevt dagen.

Av Louise - 26 mars 2009 20:21

Varför kan snoret inte bara försvinna. Nu är jag less på detta. Hade huvudvärk och kunde inte prata ordentligt så jag gick hem tidigare från jobbet.

 

Åkte hem och lade mig i soffan, satte igång en film och låg och slötittade. Tog en allergitablett direkt, men det släppte inte. Jag trodde kanske att det var hasselallergi. Började spruta i mig nässpray, men det händer inget heller.

 

Nä, nu vill jag att Criminal Minds ska börja.

Av Louise - 25 mars 2009 20:21

Japp, så fick man lön idag också. Tänk vad bra jag måste vara.

 

Annars är jag lite sur och grinig, tror jag. Att vissa vuxna människor beter sig som barnungar. Sitter och nästan gråter inför en arbetskamrat för att man inte vill ringa en kund. Vuxna människor, ja se där ja.

 

Hade lite ont i magen idag, vet inte varför men jag tror att det har att göra med att jag längtar efter mina morgonpromenader. Jag skulle väl kunna åka till gymmet men jag vill ut och gå på morgonen.

 

Idag tog jag bort lappen på cykeln. Brf har satt fast lappar på alla cyklar, de som har lappar kvar när det är vårstädning förlorar sin cykel. Så det vill jag ju inte, det är ju mammas cykel. Så jag tog helt enkelt bort lappen.

 

Var på Bauhaus och kollade om de hade någon grön 50 L vattentunna, men de hade bara en svart. Mormor vill absolut ha en grön. Men jag hittade blomlökar som jag köpte till syster. Jag älskar ju liljor, i alla dess möjliga färger. Så nu får hon plantera dessa så jag kan ta bilder på dem sedan.

 

Jag ser fram emot måndag då jag ska åka in till stan och köpa mina flygbiljetter. När jag har dem i handen så känns det som jag nästan är på väg. Hoppas bara att jag kan få ett bra pris på dem. Har lite funderingar på att ta en biltur från Adelaide till Melbourne istället för att flyga. Kostar lika mycket men är ju så mycket trevligare, det tar ca 3 dagar och man reser i en liten grupp. Det tycker jag låter trevligt och tänk hur många fina bilder jag kan ta.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards