Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Shoppingtur med mormor.

Av Louise - 26 april 2009 20:10

Glömde berätta att efter jag suttit på balkongen en stund så åkte jag till Tyresö för att se när Michelle har en träningsmatch mot Tyresö. Blev det krångligt, Michelles lag heter Tyrold och de håller till på Brevik. Mycket viktigt.

 

De spelade mot ett lag som aldrig spelat matcher tidigare, så det var en ren utklassning. Michelle körde med sitt nya kanonskott, det riktigt fladdrar till i nätet. Tyresös föräldrar satt bredvid oss och sa högt att de kan väl sluta kasta så hårt mot deras tjejer. Ha, där satt jag bredvid och sa BRA SKOTT Michelle.

När matchen var slut så skulle en kompis följa med Michelle hem, när hon kom fram till mig så frågade hon Michelle om jag var hennes FARMOR?

WHAT!!!! Stackars unge säger jag. Jag gick fram till henne och tryckte upp mitt ansikte i hennes och sa: SER JAG UT SOM EN FARMOR? Hon svarade naturligtvis nej, du är hennes moster. Bra, då har vi rätt ut den saken.

 

Hem och vila, man orkar ju inte så mycket nu för tiden. J

 

Men idag så åkte jag ut till mormor. Hon var på riktigt prathumör idag. Vi var på apoteket, Ica Kvantum Mölnvik, Brisak och Ica Nära Stavsnäs. Det blev 3 säckar blomjord och en jädrans massa mat. När vi var hemma så värmde vi upp maten mormor lagade igår. Det blev pannbiff, potatis och sallad. Det smakar alltid lika gott hos mormor. Kaffet tog vi ute i solen, det blåste lite men vi klädde på oss jackorna. Medans hon babblade på där om allt och inget så satt jag och spånade hur stort altandäck jag ska bygga här när jag äger huset. Mm, ska jag verkligen börja med altanen? Nej, jag river allt inne och gör om. Det är ju ändå från 50-talet.

 

Stack över till syrran och lämnade lite färg prover från mormors hus. Vi ska lämna in dem på prov för att se vilken slags färg vi ska använda när vi ska måla huset. Mormor tror nämligen att det bara är att måla på där det flagnar men vi vet bättre. Hem och ta ett piller för att sedan vänta på Pia för en promenad.

 

Nu har vi gått i 98 minuter och jag har jätteont i fötterna. Inte bra alls. Men vi försöker igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards