Louise Dagbok

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Louise - 2 april 2009 21:00

Jag har fått en bekräftelse på min Adelaide-Melbourne tour i Juli. Den kostade 2700 kronor och då ingår allt. Så jag kommer landa i Port Lincoln, hoppar på båten och där ingår ju allt. Inga utgifter alls, det kan bli de två dagarna mellan turerna men det är ju bara för maten. Vad jag vet än så länge…

Går av båten på måndag morgon och sedan flyger jag från Port Lincoln till Adelaide, bor två nätter på YHA Adelaide. Där kommer det kosta lite pengar, både boende och mat. Boendet kommer jag betala innan jag åker. Sedan på onsdagen hoppar jag på bussen och åker mot Melbourne. Under hela bussturen så ingår både boende och mat. Kommer till Melbourne på fredag kväll. Sover i Melbourne i två nätter innan jag flyger hem till Sverige på söndag eftermiddag.

 

Nu måste jag alltså hitta på något att göra i Adelaide i två dagar och i Melbourne i två dagar. Jag har inte varit i Melbourne sedan 1990. Det har nog förändrats sedan sist, hoppas jag. Ska självklart kolla med Ngaire om hon kan rekommendera något att göra, hon bor ju ändå där. Vem vet, jag kanske får bo hos dem? Men det kommer jag inte fråga utan hon får erbjuda mig det.  

 

Så det ända jag har kvar att göra är boka boende i Adelaide och i Melbourne.

  

Idag har jag försökt göra saker mellan hostattackerna. Jag installerade mitt trådlösa nätverk, det gick jättebra. Jag diskade upp tre dagars disk, jag hatar att diska. Sedan gjorde jag iordning lite bilder. Jag brände ner en film på det jag filmade hemma hos ungarna i lördags. Det blev hela 13 minuter av Lukas och Liam. Jag mår bättre på morgonen sedan efter lunch så mår jag sämre. Jag får några jobbiga hostattacker, nästan som om jag ska kräkas. Jobbigt värre, inte kul alls.

 

Oj, nu börjar Criminal Minds.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards