Louise Dagbok

Alla inlägg den 3 april 2009

Av Louise - 3 april 2009 20:47

Vaknade tidigt på grund av hostan, igen. Men jag gick upp och tittade på tv4 nyheterna och mailade Pia. Kollade mina jobb mail och skrev lite svar. Chattade lite med några arbetskamrater mitt i morgonkaffet.

 

Åkte hem till Pia och lämnade av min övernattningsväska, vi ska ju åka till Ullared i morgon. Sedan köpte jag sallad som jag ska ha på tåget, lite lunch alltså. Men sedan åkte jag ut och hämtade mormor, för idag ska det handlas har jag hört. Vi började med apoteket, det var tydligen lite jobbigt för mormor för vi var tvungna att sätta oss lite i solen och vila. Men sedan gick vi in på Kvantum och handlade. När vi betalat såg jag att mormor börja bli lite vimsig, då var det dags att sätta sig och vila igen. När hon vilat klart så packade vi in allt i bilen och körde 100 m till Brisak. Där så gick vi runt och letade billiga värmeljus, men vi hittade bara de dyra. Så det blev värmeljus och blomjord, men sedan in i bilen igen.  Körde några 100 m till ByggOle för där skulle vi köpa en ny vimpel. Så in där och vimsa runt med en kundvagn, vi måste ha en kundvagn som mormor kan luta sig emot. Jag såg nästan direkt att mormor började må dåligt så jag satte henne vid kassorna sedan sprang jag runt och letade efter en grön vattentunna. Men det fanns ingen, så till kassan och betala. När vi står där frågar jag mormor om vi inte ska ha någon ny lina till vimpeln, det står ju det på listan. Det hade hon glömt, men hon mådde lite dåligt så hon fick sätta sig i bilen. Jag sprang alltså in igen och letade lina till vimpeln, hittade en och fram till kassan. När jag kom till bilen igen så frågade mormor om det var för mycket om vi kunde svänga förbi systemet. Självklart inte, jag har ju blivit lite varm i kläderna nu så in på systemet. Som tur är så vet jag var hennes Whisky står så det går fort och jag har alltid jämna pengar med mig. Men nu åkte vi hem.

 

Mormor bjöd på fläskfile med champinjonsås. Det var jätte gott, jag fick morfars gamla matlåda med mig hem med lite mat i. Alltid lika trevligt att få med sig en matlåda.

 

Sedan var det dags at fixa naglarna, det är väldigt viktigt. Nu har jag röda fina naglar, jag är så nöjd.

 

Det blev en pizza till middag, det var så länge sedan jag åt det och jag har nästan längtat efter en. Men det var inte lika gott som jag trodde. Inget på tv i kväll så det blir en tidig kväll med en bok.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards