Louise Dagbok

Alla inlägg den 21 april 2009

Av Louise - 21 april 2009 20:50

När jag kom hem till syster idag så hade hon lagat spagetti med köttfärssås. Till det blev det Turkisk yougurt och vitlöksbröd, och jag som inte hade tänkt äta middag. Men det var jättegott och jag blev mätt. Syster och Michelle åkte iväg till handbollen och lämnade mig med två monster. Nä, de var jätte härliga. Men Lukas har hittat vilken knapp man stänger av tv’n på och det är rätt irriterande. Fick på dem pyjamas innan syster kom hem igen.

 

Jag åkte hem och vilade, det är inte lätt att vara barnvakt.

 
Av Louise - 21 april 2009 12:21

Jag var och hämtade min medicin idag. Jag måste alltid läsa vilka biverkningar det blir för jag får oftas dem som ett brev på posten. Inte de mest vanliga utan de under mest sällsynta. Dessa biverkningar är för den här medicinen:


Mycket vanliga biverkningar:

Yrsel, trötthet


Vanliga biverkningar:

Ökad aptit

Känsla av upprymdhet, förvirring, förändrad sexuell lust, irritabilitet

Nedsatt uppmärksamhet, klumpighet, minnesstörning, darrning, svårighet att tala, stickande känsla

Dimsyn, dubbelseende

Svindel

Muntorrhet, förstoppning, kräkning, väderspänning

Svårighet att få erektion (den här blir svår)

Svullnad i armar och ben, berusningskänsla, gångrubbning

Viktökning (den här blir det inga problem alls med, come on)


Mindre vanliga biverkningar:

Minskad aptit (tror inte jag kommer att uppleva det här heller)

Förändrad självuppfattning, rastlöshet, depression, häftig oro, humörsvängningar, förvärrad sömnlöshet, svårighet att finna ord, hallucinationer, onormala drömmar, panikattacker, likgiltighet

Svårighet att tänka, domningar, ovanliga ögonrörelser, ryckiga rörelser, nedsatta reflexer, hyperaktivitet, yrsel vid stående, känslig hud, smakbortfall, brännande känsla, darrning vid rörelse, medvetandesänkning, svimning

Torra ögon, ögonsvullnad, ögonsmärta, trötta ögon, ökat tårflöde

Ökad hjärtfrekvens

Rodnad, vallningar

Svårighet att andas, nästorrhet

Uppsvälld buk, ökad salivproduktion, halsbränna, domning kring munnen

Svettningar, utslag

Muskelryckning, ledsvullnad, muskelkramp, muskelsmärta, ledsmärta, ryggsmärta, smärta i armar och ben, muskelstelhet

Svårighet med att urinera eller smärtsam urinering, inkontinens

Svaghet, fall, törst, åtstramningskänsla i bröstet


Sällsynta biverkningar:

Lågt blodtryck, kalla händer och fötter, högt blodtryck

Hosta, nästäppa

Muskelskador

Ömma bröst, menstruationsrubbning

Högt blodsocker

Ökad känslighet för ljud

Rubbningar i hjärtrytmen

Njursvikt, minskad urinmängd


Jag kommer att börja äta dessa på fredag, så fortsättning följer. Om jag börjar skriva konstigt så vet ni att det är biverkning

Förändrad självuppfattning, rastlöshet, depression, häftig oro, humörsvängningar, förvärrad sömnlöshet, svårighet att finna ord, hallucinationer, onormala drömmar, panikattacker, likgiltighet

Svårighet att tänka. Men det är säkert inget att oroa sig över. Tjingeling!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards