Louise Dagbok

Alla inlägg den 30 april 2009

Av Louise - 30 april 2009 18:00

Jag börjar att gå från Länna och går mot Skogås, sedan förbi Trångsund. Där svänger jag ner mot Larsboda och Farsta.

Här går jag nere vid bäcken mellan Farsta och Larsboda. Det var många vitsippor i backarna och folk som var ute och städade.


Larsboda


Sedan går jag förbi Farsta till höger, jag går förbi trädgårdsaffären. Herregud, det var så mycket folk som skulle handla innan långhelgen.


Farsta


Sedan fortsätter jag att gå förbi Telia kontoret och svänger in mot Farsta C. Men jag kommer inte riktigt in i centrum utan straxt utanför. Går mot Högarängen och förbi Gubbängsfältet.


sköndal


Sedan går jag ut med Nynäsvägen mot Globen. Det tar inte lång tid att komma till Skogskyrkogården.


kyrkogården


Nu fortsätter jag att gå utmed Nynäsvägen, det finns en väg inne bland husen men jag hade så ont i ben och fötter att jag inte gick en cm extra. Jag ska hem. Men när man ser Globen så känner man sig hemma.


globen


Nu har jag bara Arenavägen och lite till kvar sedan är jag hemma.


Från dörr till dörr så tog det lite över 3 timmar, men jag stannade och satt på en parkbänk två gånger och sedan handlade jag lite på Ica Globen. Men jag känner att det får gärna dröja åtminstånde 1 vecka till nästa maratonpromenad.


Av Louise - 30 april 2009 17:59

Jobbade bara till 12 idag, det är ju dag före röd dag. I morse så åkte jag med Monica till jobbet, jag ska ju gå hem. Så när klockan var 12.30 så började jag gå hemåt. Jag satt och vilade lite då och då men efter 3 timmar var jag hemma. Jag gick 22 788 steg, 194 min, 1032 kcal och 18,25 kilometer. Jag tog en paus i Globen på vägen, köpte 2 små räkbomber och lite godis.

 

Stegen från Globen hem var de mest smärtsamma jag någonsin haft. Jag kom knappt upp för backen upp till huset. Trappstegen är inte många upp till lägenheten men ack så jobbiga. Det var inte bara smärta i fötterna utan den i höfterna var nog värre. Men nu sitter jag i soffan och är mätt och belåten. Ska nog ta en liten smärtstillande tablett, se om det släpper.

 

Jag lägger ut lite bilder på min väg hem från jobbet.

Men nu dröjer det en stund innan nästa promenad.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards