Louise Dagbok

Alla inlägg den 4 april 2009

Av Louise - 4 april 2009 20:49

sj

Tåget till Göteborg.


stolar

Väldigt First Class stolar.



Japp, nu sitter jag på SJ tåget mot Tranås. Jag sitter i 2:a vagnen på stol 1, det är first class. Man satt väldigt bekvämt i dessa rymliga stolar, man fick gratis kaffe, frukt, och dagens tidning. Den enda nackdelen som jag märkte var att jag satt med ryggen mot färdriktningen. Jag blir lite illamående när jag sitter så, jag satt istället lite på snedden och tittade mot färdriktningen. Det gick bra. Innan tåget skulle avgå så ropade de ut att någon hade glömt sin hund ute på perrongen. Hur kan någon göra det?

 

När jag har åkt i en timme åt jag upp min lunch, den bestod av en Hasse’s sallad. Det behövdes för i min mage snurrade det ordentligt.


mjölby



Jag kom till Mjölby 12. 14, här ska jag hoppa på ett nytt tåg som ska ta mig till Tranås. Jag passade på att gå på toaletten här på centralstationen i Mjölby. Centralstation, det var med ett stationshus. Men mycket rent och trevlig personal. Jag hann med en kaffe och en vaniljbulle innan tåget kom, jag hade 30 minuter i Mjölby. Men sedan kom det och det tog bara 15 minuter till Tranås, där stod Pia och väntade.

 

Pia stod där som lovat, nu drar vi mot Ullared. Resan till Ullared tog väl ca 3 timmar, vi körde förbi GeKå’s precis klockan 16. De stänger då, men herregud va bilar det var på parkeringen. Totalt kaos, tyckte jag. Hoppas alla handlade idag lördag och ingen i morgon söndag. Vi körde förbi butiken och mot campingen. Pia checkade in och fick nyckeln, vi hittade vår stuga och i grannstugan var det full fart. Där satt det massor med människor utanför och spelade rätt hög musik. Vi skojade lite och skrattade när vi tog med oss all vår packning till stugan. Pia var rätt kissnödig, vi kunde inte handla innan utan det var bråttom till stugan. Men nu öppnar jag stugan och vi skojar om grannarna, då märker vi att det inte finns någon dörr till badrummet. Det finns inget baddrum, nu börjar vi fnittra lite. Pia, har du bokat en stuga utan toa? Pia tar fram papprena och märker att hon faktiskt bokat en stuga utan toa och rinnande vatten. Jag upptäckte sedan att det inte finns någon tv. Pia, vi kollar om de har någon annan ledig stuga va? Vi går först ner till campingens toaletter, det var ju därför vi stressade mot stugan. Sedan gick vi och kollade om det fanns någon annan stuga ledig, med toa och tv.

 

Det var fullbokat, men de hade fått en avbokning på ett Motellrum. Vi upptäckte att motellet låg 100 m från ingången till GeKå’s. Såg perfekt som helst. Vi gick till Ica SM Ullared och handlade lite till frukost. Det blev lite bröd, mjukost och var sin smoothie. Men sedan gick vi och åt middag, vi gick till Harry’s. Vi beställde varsin plankstek, den var verkligen jättegod. Det var jätte länge sedan jag åt plankstek. Vi tog en liten chokladkaka med glass till efterrätt. Tack snälla för maten den var god.

 motell


Pia sitter och chattar med Spanien.


karta

Vi försöker att lära oss kartan utantill.



Vi gick in i vår stuga och bäddade ordning våra sängar. Sedan kollade vi lite på tv, åt lite godis och när klockan var 21.30 gick vi och lade oss. Jag tog några extra kuddar, jag vill nästan sitta upp när jag sover, då kanske jag inte hostar så mycket.

 

God natt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards