Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Trött, tröttare och tröttast. Det är jag det.

Av Louise - 29 mars 2009 22:18

Nu ska jag berätta om min dag med barnen. Den började då på fredagen med att jag sov över hos syster. Hon berättade att Lukas inte sover så bra på nätterna, han vaknar typ en gång i timmen. Nu kan jag berätta att så var fallet, typ en gång i timmen så började Lukas gråta. Men syster klappade honom i rumpen och så sov han vidare. Vid fem tiden så fick jag en smäll av honom, men jag somnade om. Jag vaknar vid 6 tiden av att han knackar mig i huvudet. Han blev rätt förvånad av att se moster och inte pappa liggandes där. Under den här tiden så vaknar även Liam och vill komma upp och sova hos mamma och pappa. Men då ser Lukas storebror och springer ut ur rummet. Nu är hela familjen vaken, jag frågade syster varför det var så viktigt att ställa väckarklockan. Hon har ju två stycken levande väckarklockor.

 

Nu gick vi upp och började fixa frukost, syster skulle åka med bussen som åker från Tyresö 07.30 Vi tog en promenad med Kevin, Lukas sov middag medans jag och Liam tittade på Hellboy. Sedan fick Liam följa med farfar till centrum. Då passade jag på att baka kladd kakemuffins för att fira att Michelle vann Hanbolls-Cupen i Eskilstuna.

Klockan 16 var det dags för Lukas att äta middag. Jag vänder mig ifrån honom för att ställa in maten i micron, då har han klättrat upp för sin stol och jag ser att den håller på att välta med honom. Jag hinner fram och fångar honom innan han slår i backen. Han blir ledsen men slutar gråta efter en stund och jag sätter honom i stolen och ställer fram maten framför honom. Jag går och hämtar en sked till och när jag sätter mig ner så är det blod i maten. Det är blod runt hans mun och på handen. Helskotta, jag har haft sönder min systerson. Jag kände på tänderna och kollade munnen men såg ingen skada. Han måste ha slagit emot stolen när han var på väg att ramla i golvet. Men han åt upp maten, tog nappen och bet Liam så det var nog inte så farligt. Men jag skickade ett mess till syster att hon skulle ringa mig när hon fick tid. Men hon ringde vid 16.15 och hon sa att det nog inte var så farligt. Efter maten så började jag städa upp efter oss, vi har ju lekt en hel dag så det var många leksaker på golvet. Liam och Lukas höll på och busa i soffan, men jag sa åt dem att sluta. Jag ser att Lukas hänger på soffkanten och säger åt honom att backa. Men jag vänder mig en sekund och sedan när jag vänder tillbaka så ser jag Lukas komma flygande över soffkanten. Han gör en volt, hängande i en gardin och hamnar tillslut på rygg, jag blev livrädd och tänkte att jag haft ihjäl honom. Men jag tog upp honom och han grät en stund sedan ville han fortsätta leka. Jag fick i alla fall känna efter lite på honom så han inte hade brutit något.

 När syster kom hem så berättade jag om den senaste bravaden. Hon blev inte arg, som tur vad. Liam sa att mamma kommer att bli arg. Jag berättade inte att jag själv hade slagit i huvudet i taket på övervåningen, jag orkade helt enkelt inte. Det var en mycket intressant dag. Jag åkte hem för att kolla matchen mellan Portugal och Sverige. Men jag var så trött att jag somnade i soffan  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards