Louise Dagbok

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Louise - 17 december 2010 20:43

Idag var också en rätt svår dag. Fick aldrig känslan att jobba för fullt. Jag kanske ska spela in en film och visa Pia om 20 år, precis som reklamfilmen.


”Hej Pia, det är Lollo. Jag satt i ditt gamla rum i många år. Jag vill bara berätta att jag gjorde absolut ingenting i flera år.”


Nej, det stämmer inte men vissa dagar känns det så.


Till lunch blev det thai som vanligt eftersom det är fredag. Idag var det väldigt gott, jag slängde i mig maten och kunde inte sluta äta. Så till fikat sedan var jag så mätt att det gjorde ont i magen. Men jag skulle inte ha fikabröd i alla fall, det är bikini tid snart.


Efter jobbet tänkte jag hämta ett paket men valde att åka hem och hitta en parkeringsplats. Och det var tur det för herregud vad de har plogat upp snö mot bilarna. Jag ställde bilen där de plogat upp men det är parkering förbjuden där. Vi får väl se i morgon om jag fått böter.


Av Louise - 17 december 2010 20:28

Lise undrade varför jag går upp så tidigt på morgonen. Jag tycker det är rätt skönt att sitta ner och slappa först innan det är dags att göra sig i ordning för jobbet. Jag hade lite ont i fötterna när jag vaknade, fick sitta och massera dem en stund.


Idag hade vi internutbildning halva dagen och det var tufft. Inte att sitta och lyssna på Tomas utan att sitta i den värmen och i den lokalen där luften bara tog slut. Jag hade så ont i kroppen plus att jag trodde jag skulle somna hela tiden. Det var riktigt tufft, skulle behövt ha ett fönster öppet. Nästa gång ska jag sitta längst bak så jag får luft hela tiden.


När vi var klara så åkte jag hem och vilade en stund innan det var dags att åka till nästa sak. Vi hade julbord på Ballingsholms Kursgård, men det var knappt man kom fram. Det hade snöat hela dagen så det var totalt kaos ute på vägarna. Men jag är ju en sådan säker förare så det var ju inga problem för mig. Maten var god i alla fall och jag blev jätte mätt.


Av Louise - 17 december 2010 20:15

Nu har jag slarvat, jag har inte bloggat på länge. Det har gått två dagar och jag har bara slängt in några ord men nu ska jag berätta lite om mina dagar.


Det har varit lite svårt att få att ha en bra jobb känsla den här veckan. I onsdags så var det riktigt svårt att sitta still och känna att allt var bra. Det började göra ont i kroppen, många kanske skulle kalla det resfeber. Jag vet en som skulle kalla det resfeber, det är min granne till vänster på jobbet. *ler*


Så om jag bara sitter där och tittar ut så är det inte för att jag är uttråkad utan för att jag bara inte känner någon arbetslust. Nu är det också plusgrader igen, det betyder att det är kallt hemma hos mig igen. Då går jag runt och skruvar upp elementen igen, men det gör ingen skillnad. Nästa vecka ska det bli kallt igen och då får jag gå runt och skruva ner dem igen. Lika bra att låta dem vara och klä på sig istället.


Efter jobbet åkte jag in till söder och mötte upp Lise. Vi käkade på Taco Bar, satt där och snackade tills det blev dags för bion. Vi köpte lite godis och sedan gick vi in och satte oss. Filmen var faktiskt rätt bra, lite speciell men bra.


  


Sedan åkte vi hem och tittade på tv innan det var dags att gå och lägga oss.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards