Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Lördagen den 18 december 2010 (6 dagar kvar)

Av Louise - 18 december 2010 18:30

Hela veckan har jag haft nedräkning mot helgen. Nedräkning mot en sovmorgon höll hela fredagen. Men det blev ingen sovmorgon, en liten en kanske. Jag ställde klockan på 8 och vaknade av väckarklockan men jag gick och lade mig 2 timmar senare i går kväll.


Syrran ringde efter 9 och sa att de var på väg, då fick jag eld i brallan. Vi åkte ut och Patrik skottade snö på taket medans jag vaktade honom och syster lekte med barnen. Jag hjälpte ju Patrik förra året men jag tyckte det var obehagligt att stå där uppe så jag hoppade den här gången. Det är väldigt mycket snö där ute, men inte mer än Årsta tror jag.


  

De plogar in våra bilar varje dag, det är inte lätt att hitta en bra parkeringsplats.


  

Det var mycket snö här ute med, men snart är det skottat.


  

Liam frågade vem det var som bodde i det lilla huset.



Det har varit kaos ute i Europa idag, flygplatserna i London har varit stängda. Okej, de har 6 dagar på sig att fixa detta. Jag måste ringa och kolla vad jag ska göra om det blir likadant väder på julafton. Jag kanske missar min dykresa, det vore inte roligt.


Efter landet åkte jag till Nacka Forum, där betalade jag 27900kr för mormors begravning. Tur att Handelsbanken har lördags öppet och att jag hann fixa detta idag. Köpte en julklapp till Resh, det blev en bok om Sverige på engelska. Jag tror hon kommer att uppskatta den, hon tycker om att läsa om saker och ting.


Tvättar upp alla kläder jag ska ha med mig ikväll. Det är inte mycket men det är skönt att ha allt rent och fint när man kommer hem. Om jag nu kommer iväg…


Fick ett jobbigt meddelande här i kväll. Resh katt Tinker fick en stroke och dog idag och hon är jätte ledsen. Katten blev 20 år och hon har haft den sedan hon var tonåring. När jag bodde hos dem i januari så väckte Tinks mig varje morgon genom att prata med mig. Och hon slutade aldrig prata. Nu finns hon inte mer.


  

Lilla Tinks


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards