Louise Dagbok

Alla inlägg under december 2010

Av Louise - 17 december 2010 20:28

Lise undrade varför jag går upp så tidigt på morgonen. Jag tycker det är rätt skönt att sitta ner och slappa först innan det är dags att göra sig i ordning för jobbet. Jag hade lite ont i fötterna när jag vaknade, fick sitta och massera dem en stund.


Idag hade vi internutbildning halva dagen och det var tufft. Inte att sitta och lyssna på Tomas utan att sitta i den värmen och i den lokalen där luften bara tog slut. Jag hade så ont i kroppen plus att jag trodde jag skulle somna hela tiden. Det var riktigt tufft, skulle behövt ha ett fönster öppet. Nästa gång ska jag sitta längst bak så jag får luft hela tiden.


När vi var klara så åkte jag hem och vilade en stund innan det var dags att åka till nästa sak. Vi hade julbord på Ballingsholms Kursgård, men det var knappt man kom fram. Det hade snöat hela dagen så det var totalt kaos ute på vägarna. Men jag är ju en sådan säker förare så det var ju inga problem för mig. Maten var god i alla fall och jag blev jätte mätt.


Av Louise - 17 december 2010 20:15

Nu har jag slarvat, jag har inte bloggat på länge. Det har gått två dagar och jag har bara slängt in några ord men nu ska jag berätta lite om mina dagar.


Det har varit lite svårt att få att ha en bra jobb känsla den här veckan. I onsdags så var det riktigt svårt att sitta still och känna att allt var bra. Det började göra ont i kroppen, många kanske skulle kalla det resfeber. Jag vet en som skulle kalla det resfeber, det är min granne till vänster på jobbet. *ler*


Så om jag bara sitter där och tittar ut så är det inte för att jag är uttråkad utan för att jag bara inte känner någon arbetslust. Nu är det också plusgrader igen, det betyder att det är kallt hemma hos mig igen. Då går jag runt och skruvar upp elementen igen, men det gör ingen skillnad. Nästa vecka ska det bli kallt igen och då får jag gå runt och skruva ner dem igen. Lika bra att låta dem vara och klä på sig istället.


Efter jobbet åkte jag in till söder och mötte upp Lise. Vi käkade på Taco Bar, satt där och snackade tills det blev dags för bion. Vi köpte lite godis och sedan gick vi in och satte oss. Filmen var faktiskt rätt bra, lite speciell men bra.


  


Sedan åkte vi hem och tittade på tv innan det var dags att gå och lägga oss.

Av Louise - 16 december 2010 22:17

Idag har det snöat, ordentligt mycket. Så pass att jag blev lite orolig inför resan nästa fredag (julafton). Tänk om det snöar som det gjorde idag då är alla flyg försenade eller inställda. Men flyget kan vara upp till 2 timmar försenat och jag kommer att hinna ändå.


I går var Lise och jag på bio, vi såg The Town. Den var faktiskt helt okej. Idag hade vi julbord i Huddinge, det var rätt okej också. Jag tog med mig min egna gräddfil till sillen, de hade inte laktosfri.


Nu är jag mätt och har ont i magen.

Av Louise - 14 december 2010 21:19

Idag på jobbet hände en rätt rolig sak. Jag får ju massage varannan vecka av Anna-Malin, och när man får massage så pratar man lite grann med varandra. Eller i vårt fall så pratar jag och Anna-Malin rätt mycket. När mormor dog så pratade vi en del och jag berättade om begravningen osv. Idag var det dags att få massage igen och Anna-Malin frågade mig hur begravningen gått och om allt var bra. Jag började berätta lite om den och om prästen som både jag och syster tyckte om. Då frågar Anna-Malin mig om prästen heter Yvonne. Ja, det heter hon sa jag och satte mig upp. Då säger hon att Yvonne är hennes bästa vän. Men, är världen bra liten. Så det slutade med att istället för att få massage i 30 minuter så blev prat och lite massage. Men visst är det lite skoj ändå.


Efter jobbet drog jag direkt in till stan och till Jeanette. Jag fick pedikyr och fixade till ögonbrynen inför resan. Det är så skönt med mjuka fötter, men hon sa något intressant och det var att jag har knölar under fötterna. Jag berättade att jag har nedtrampade fettkuddar, men hon tror att det var något mer. Ont gjorde det i alla fall, både massagen och noppningen av ögonbrynen.


Det blir ingen bild på fötterna, jag hoppar det idag.

Av Louise - 13 december 2010 20:23

Idag var det lucia på skolan/dagis och moster var självklart där. Vi stod utanför och klockan 15.00 kom de gående och sjöng så vackert. Förra året var bara Michelle med för Lukas hade inte börjat på dagis än och Liam ville bara inte. Men i år var det två Staffan Stalledräng och en tärna som vi tittade på, plus alla andra så klart.


De var så söta och Lukas satt och vinkade till oss, Liam var bara tuff där han stod och Michelle gör ju en så stolt. Hon stod längst fram och hon sjöng så bra, min lilla gumma.


  

Här står Michelle och sjunger med sina klasskamrater.



  

Det var svårt att få alla tre på samma bild, men här kommer en bild.

Av Louise - 12 december 2010 14:13

Somnade framför tv´n i går kväll, vaknade flera gånger men vägrade gå in till sängen. Det var skönt att ligga där i soffan, men vid 4 tiden i morse så kröp jag in i sängen. Vaknade vid 9 tiden och la mig igen på soffan för att se på tv4 nyheterna om självmordsbombaren. Japp, nu är det vår tur.


Eftersom pappa och Marita inte kommer in till Stockholm idag så åker jag ut till Stavsnäs. Jag behöver se hur mycket snö det är på taket och om allt är okej inne. Jag har tyckt det varit lite obehagligt att gå in tidigare men nu kände jag att jag måste. Ville mata fåglarna och se att allt var som det skulle där inne. Det var rätt mycket snö när jag kom ut, kunde inte köra in med bilen, fick ställa den nedanför backen. Det var väl ca 20 centimeter på taket, inte så farligt men kanske bäst att få bort det ändå. Jag gick in och hämtade lite fågelmat, hällde upp rätt mycket i fågelhuset så nu har de så det räcker till nästa helg. Men det var rejält kallt där inne, vattnet frusit och kranarna var fast så jag satte igång elementen i köket och i badrummet. Vi får se hur det ser ut nästa helg när vi ska skotta snö.


Har lagt fram alla kläder jag ska ha med mig på resan. Jag tror det är för mycket kläder men jag får rensa sista dagen. Då får jag göra mina klädscheman, kan inte ta med mig för mycket. Ska väl förhoppningsvis få med mig lite saker hem också.


Bokade tvättstugan till nästa helg, då ska allt tvättas också. Nu är det dags att laga lite lunch/middag, det blir tortellini idag.


Av Louise - 11 december 2010 15:58

Jag var tillbaka på jobbet i torsdags men det kändes på kvällen att det kanske var en dag för tidigt. Fick feber på kvällen igen men jag tog det ordentligt lugnt när jag kom hem.


Fredagen var väl lite bättre, den började bra i alla fall. Ingen feber och jag kände mig rätt pigg. Efter jobbet åkte jag och Pia till Farsta Centrum för att shoppa lite. Jag hade lite kvar att shoppa inför min resa, jag växlade pengar, jag hittade två vargar till Lukas i julklapp och jag hämtade ut medicin så jag har till semestern. Efter det åkte jag till syster för jag skulle vara barnvakt så de kunde gå till grannen på middag.


Lukas sov lite oroligt och när syster och Patrik kom hem straxt före midnatt satt jag med en liten kille i famnen framför tv´n. Men det gjorde absolut ingenting, det är rätt mysigt att ha honom så där nära och gosig.


När jag och Pia var i Farsta ringde syster och berättade att obduktionen av mormor var klar. Hon hade cancer i bukspottkörteln, tydligen en rätt stor svulst. Sedan var det cancer i livmodern men hon dog av att tarmarna brustit. Om vi hade åkt till en läkare i höstas så hade hon inte överlevt, så illa var det tydligen. Men läkaren vill informera oss att inget av det hon hade är ärftligt.


När jag åkte till syster ringde pappa och berättade att hans fru ännu en gång fått ett anfall och åkt in till sjukhus i ambulans. Varför kan det aldrig ta slut, varför ska 2010 vara ett sådant skit år. Vi hade ett jobbigt år 2008, men detta år ligger som en klar 2:a i den listan.


Var hemma efter midnatt och jag gick och lade mig direkt.


Idag vaknade jag av att jag hade ont i huvudet, feber och mådde fruktansvärt dåligt. Inte att jag hade ont någonstans utan mera psykiskt. Jag orkar inte den stressen jag känner av allt som händer runt omkring mig. Jag kan heller inte bara skaka av mig det, det är så nära en att det inte går.


Jag tog det lugnt, åt frukost och klädde på mig. Tog bilen till Gullmarsplan för att hämta upp två paket jag beställt. Men sedan har jag legat i soffan med mitt sudoku och skidorna på tv´n. Bokade av bordet på Koh Pangan i morgon, det får bli en annan dag helt enkelt.

Av Louise - 8 december 2010 14:07

Vaknade som vanligt vid 6 tiden, tog febern och hade fortfarande lite över 38 grader. Så jag la mig igen och gick inte upp förrän vid 7. Tänkte att jag kunde gå och få min behandling som vanligt hos Arena Rehab, det är ju bara lite ström i benen i 30 minuter.


När jag kommer ut på parkeringen ser jag en familj som inte kommer loss från parkeringen. Tycker i och för sig att det är rätt märkligt för det är varken någon snövall eller sommardäck. Men jag gick fram och frågade om de behövde hjälp. Mamman sitter och kör medans pappans står bakom bilen och puttar. Jag ställer mig vid passagerardörren och vi försöker putta på bilen men inget händer. Då ser jag att hon har handbromsen i… så jag viskar till henne att det går säkert bättre om hon släpper på handbromsen.


Men när jag sedan kommer till Petra för att få min behandling så skickar hon hem mig direkt för det är inte bra att få ström i sig när man har feber. Så jag åkte ner till doktorn och fick nässpray istället, den kan jag ta i flera veckor för att kunna tryckutjämna.


Nu är jag tillbaka i soffan och jag har inte löst något sudoku än så fram med det bara.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards