Louise Dagbok

Alla inlägg under december 2010

Av Louise - 7 december 2010 17:06

Vaknade av väckarklockan klockan 6 och kände en värk i hela kroppen. Orkade knappt lyfta benen ur sängen, men jag lyckades. Gick upp och tog febern och ack så hade jag 38,2 fortfarande. Så jag ringde och sjukanmälde mig och sedan lade jag mig ner igen och lyssnade på min ljudbok. Men efter en stund så märkte jag att jag började missa lite i boken så jag stängde av den.


Jag har tagit näsdroppar och Ipren så jag hoppas att febern försvinner snart. Locket för öronen hör väl ihop med febern… tror sjuksyster i alla fall.


Legat på soffan och löst sudoku hela dagen, ja faktiskt hela dagen. Pratat med chefen lite men annars har det bara varit siffror för mig.


Nä, har lite kvar så dags att fortsätta lösa.

Av Louise - 6 december 2010 20:54

Idag har varit en tung dag, huvudvärk och lite trött. Hade ju ont i ryggen i helgen och det kändes rätt okej under dagen men huvudvärken var jobbig. Dagen tog aldrig slut kändes det som, men det känns som att jag säger det varje dag. Åkte direkt hem och lagade lite mat innan jag la mig och vila en stund.


Det är kallt i lägenheten, men det är väl så det ska va enligt Allklimat. Jag längtar tills det är minus 10 grader igen. Nu är klockan snart 21 och jag mår inte riktigt bra, så jag tog febern. Oj, jag har 38,3 i feber… det trodde jag inte.


Det blir en tidig kväll och ta febern i morgon igen.

Av Louise - 5 december 2010 17:23

2:a advent är det idag och vad hittade lilla jag på då? Jag började med att ta en liten promenad, kolla lite på skidskyttet innan jag åkte till Farsta Centrum. Tänkte jag ville handla lite saker som jag ska ha med mig på resan, men jag glömde lappen hemma. Jag hittade trosorna jag ville köpa, hårband i olika färger ville jag också ha men sedan kom jag inte ihåg mer.


När jag kom hem så såg jag på lappen att jag glömde att växla pengar och köpa 2 pocketböcker. Men jag löste pocket böckerna genom att beställa via CdOn, men växlingen måste jag fixa i veckan.


Gjorde lite julgodis när jag kom hem, inte som förr i tiden utan nu fuskade jag ordentligt. Jag smälte lite choklad och la i mina silikonformar med en mini marshmallows i. Nu står de i kylen, ska smaka av efter middagen som i kväll blir tacos. Nu tänker ni att tacos äter man på fredagar men jag lovar er att det smakar minst lika gott på en söndag.


Och till melodikrysslösaren, jag kanske provar nästa lördag. Men det känns ju som att det inte är någon idé när jag ändå kommer missa en del lördagar framöver. Och, det är inte som att missa ett plan till Australien. Så det så…

Av Louise - 4 december 2010 19:10

I går var det tre veckor till min resa, klockan 15 kände jag känslan att lyfta från Arlanda. Men, det är som sagt var tre veckor kvar. Jag var hos min vän Kristina och fikade efter jobbet. Hennes dotter Kajsa är en riktig härlig tjej, pratar som sjutton och har verkligen svar på tal. Lilla Joakim är en liten sötnos och igår fick jag hålla honom flera gånger. Jag har fått hålla honom tidigare men sist var han lite dålig och jag ville inte ha barn baciller för de är livsfarliga. Jag som inte är med barn dagligen är väldigt mottaglig mot dessa baciller. Min systers barn har smittat mig med både det ena och det andra. Men igår tog jag chansen och kramade Jocke ordentligt.

När jag kom hem fick jag ett mess från Kristina att Kajsa hade tackat sin lilla mamma så mycket för att Lollo fick komma och fika hos henne. Är inte det sött?


I dag vaknade jag väldigt sent… för sent för Melodikrysset. Om jag nu velat lyssna på det vill säga. Åt frukost vid halv 11 så hela dagen var förstörd. Fick lock för öronen rätt tidigt på dagen och den har inte släppt än och klockan är lite över 19 på kvällen. I morgon ska jag försöka lämna lägenheten, hoppas det inte snöar allt för mycket.


Men, jag mår rätt bra i min soffa med mitt Sudoku.

Av Louise - 3 december 2010 10:14

Om jag har lite dåligt med pengar och känner att jag inte har 200kr att köpa ett element för behöver jag inte få en kommentar om detta inför mina arbetskamrater i lunchrummet. Vadå, har du inte 200 kronor? Inte så smidigt eller hur?

 

Jag fick frågan i dag om min grupp är motiverad? Gruppen kanske är det men är jag det?

 

Eller så lider jag bara av att vara riktigt gnällig.  Det är samma sak varje december, jag mår skit.    Men det ser ljusare ut kan jag lova. I dag klockan 15 om 3 veckor lyfter (förhoppningsvis) mitt plan till London Heatrow. Där ska jag fira julafton....

Av Louise - 2 december 2010 21:29

Tända ljus och en ny fin röd myspysoverall. Det är så det ser ut hemma hos mig, jag i en röd overall liggandes i soffan med tända ljus på bordet. Jag får inte glömma att jag har även på mig mina nya fina varma tofflor.


Hade tänkt åka till Farsta efter jobbet för att växla pengar, köpa lite saker till resan men så blev det inte. Jag åkte till Årsta C och hämtade ut ett paket och passade på att köpa Kebab på Palmyra.


Nu är det Criminal Minds och här ligger jag med ett leende på läpparna. Mums…

Av Louise - 1 december 2010 20:12

Det har gått bra idag. Lite ledsamt men det är väl så det är när man ska begrava ens mormor. Jag trodde att jag ställt väckarklockan på 7 för att inte missa julkalendern men det hade jag tydligen inte gjort för jag vaknade kvart i nio. Men det var rätt skönt att vara utvilad inför begravningen.


Åkte och köpte blommor från mormors bästa vän innan det var dags att åka till Hoppets kapell. Vi var en liten skara människor men precis som mormor ville ha det. Efteråt var det fika på Enskede terrassen, en väldigt trevlig stund. Prästen Yvonne var så lättsam och trevlig. Det visade sig att morbror har klippt Yvonne i flera år när hon bodde i Haninge, sedan var hon en gammal arbetskamrat till Maj-Britt (syskonbarn till mormor). Världen är bra liten, och den blev bara mindre och mindre ju mer vi pratade.


  

Prästen Yvonne


Syster och Patrik pratade om en tomt de vill titta på i en by på Gotland, då visade det sig att i den byn bodde Yvonne när hon var liten och hennes pappa är begravd där. Sedan berättade hon att hon blev präst den 8 januari 1995, mormors födelsedag är den 8 januari.


Otroligt men sant.


Efter begravning och fika så åkte jag till Nacka Forum för att tröstshoppa. Jag köpte två julklappar till syster och Patrik, sedan blev det en klänning och ett par tofflor till mig. Jag känner mig väldigt nöjd med mina inköp.


  

Jättesköna tofflor


  

Klänning jag tänker ta med mig till Australien, tror jag.


I morgon är en ny dag och den börjar jag med en TENS-behandling.


Av Louise - 1 december 2010 09:14

Idag tar vi farväl av mormor.


Vila i frid.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards