Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

Torsdagen den 21 juli 2011 På äventyr med barnen!

Av Louise - 23 juli 2011 20:51

Ställde klockan på halv 7, det var två veckor sedan jag gick upp så tidigt. Men idag ska jag ju åka på äventyr med barnen så det var viktigt att gå upp tidigt. Jag var ute hos dem vid åtta tiden och de satt och åt frukost. Lukas vinkade till mig och han sa att han hade lite ont i magen. Thessan förklarade för honom att han bara var lite nervös för att han skulle åka iväg med moster och sova borta. När vi packat in allt i bilen och åkt upp till ICA för att barnen skulle säga hej då till pappa så var vi på väg. Vi spelade Eric Sade´s Manboy och Markollio hela vägen till Eskilstuna.


Vi hämtade våra biljetter och parkerade bilen, det regnade lite men vi satte på oss regnjackor och gick mot parken. När vi närmade oss ingången kom en person utklädd till apa fram till oss och sa välkommen. Lukas tyckte inte om det och höll min hand väldigt hårt, inte tappa taget om moster. Men det var bara i början sedan släppte han taget. Vi gick runt och tittade på alla djuren och det slutade regna och det blev faktiskt rätt bra väder. Lite lunch blev det också och moster blev rätt chockad när hon skulle betala notan för 4 luncher. 3 barnportioner med pannkaka och en texmex tallrik inkl dricka kostade 400 kronor. Vi avslutade dagen med en liten tur till nöjesfältet, de fick åka en karusell var och vi tog lite lotter men sedan var det dags att checka in i vår stuga.


Vi hämtade nyckel och körde in vår bil till vår parkering bredvid huset. De hjälpte till att bära in alla saker in i huset och de tyckte det var spännande med våningssängar. Det tog ett tag att övertyga Lukas att det var lika spännande att sova i den nedre sängen som att sova i den övre. De fick sätta sig i soffan och spela spel medans jag bäddade 4 sängar, det var svettigt. Men sedan hade jag matchat rätt kudde och rätt mysdjur till rätt säng. Jag fixade middagen medans de höll på i sängarna och det blev köttbullar med makaroner till middag. Efter middagen blev det lite tv och till det blev det chips och läsk. Men sedan blev det dags att gå och leka med piraterna. Vi var lite tidiga så de fick leka på lekplatsen utanför restaurangen. Men klockan 19 kom piraterna och de började sjunga och leka lekar med alla barnen på campingen. Föräldrarna satt på uteserveringen och drack öl medans 3 pirater underhöll deras barn. Jag satt där och såg hur roligt Michelle, Liam och Lukas tyckte det var. Vid ett tillfälle försökte jag gömma mig för en pirat undrade vem som var ansvarig över Lukas. Jag gömde mig under bordet. De lekte kull och när man blev kullad skulle man stanna och stå still men Lukas sprang runt och kullade alla som stod stilla. När alla barnen skulle vara stilla så var det en som fortsatte springa, en av piraterna frågade Lukas om han hade superkrafter och om han inte kunde bli kullad. Lukas svarade att han ja på frågan om superkrafter och piraten undrade då vem som var ansvarig för denna superpirat. Jag gömde mig just då.


När en timme gått och jag fick med mig 3 trötta barn så var det dags att gå och sova. Lukas frågade mig när vi skulle hem till Pappa och han blev lite fundersam när jag sedan tog med mig vällingen in till sovrummet. Han somnade på några sekunder och vällingsflaskan åkte i golvet med en duns. Liam, Michelle och jag gick och lade oss en halvtimme senare.  


Här kommer lite bilder från dagen!


 

Barnen klappar åsnorna.


 

Lukas och Michelle klappar en ödla.


 

En glass pause.


 

Lukas åker karusellen alldeles själv.


 

Barnen sitter i soffan och tittar på film medans moster bäddar.


 

Mina änglar på en tiger.


 

Barnen sjunger piratsånger med piraterna.


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards