Louise Dagbok

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Louise - 8 juli 2011 21:07

Jag vet inte om jag började min semester redan i natt för jag vaknade inte förrän 07.20 Det är ungefär 1 timme och 20 min försent. Men jag hann och det var med god marginal. Det var en mycket lugn dag, fast det gjorde ingenting för det är min sista arbetsdag på 3 veckor.


Efter jobbet åkte jag in till stan för att hämta mina nya glasögon. De är så snygga men det kommer ta ett tag att vänja sig vid dem. Jag fick inte köra bil på dem första dagarna, låter som de innehåller sprit. När jag var klar där så åkte jag till ICA Ringen för att hälsa på syster som jobbade idag. Pratade lite med Micke och så gick jag runt lite och mindes min tid där. Det är inte klokt vad tiden går, tänk att jag sprungit omkring där i 10 år och det var för 13 år sedan.


 


När vi var klara åkte vi hem och Patrik grillade. Det blev grillad fläskfile, grönsaker, färskpotatis och massor med andra godsaker till. Jag älskar grillat, kan äta hur mycket som helst. Tog lite bilder på systers liljor som slagit ut, men den röda hade inte gjort det än. Men sedan var det dags att åka hem och packa ner lite kläder. I morgon ska jag nämligen åka ut till bästisen på Sandhamn. Ska bli jättemysigt.


 

Av Louise - 8 juli 2011 21:06

I morse när jag vaknade tog jag feber och då hade jag bara 37,4 så det blev jobb idag. Det var inte så farligt på jobbet, jag menar självklart inte att vi brukar ha ormar och spindlar där. Men jag menar att det inte ringde så farligt.


Efter jobbet åkte jag till ICA Ringen och hämtade ungarna, sedan åkte vi till Cissi. Hon fyller 25 år idag och det firade vi på hennes föräldrars landställe ute på Ällmora. Jag har aldrig varit så långt ute på Tyresö, premiärtur för mig kan man säga. Cissi hade sina föräldrar och sin farmor där, så var det deras närmsta vänner också. Sedan kom Nettan, Bernte och Nicklas också. Det blev en lite stel hälsning från deras sida, de tog fram handen och hälsade. Det har väl aldrig hänt så länge jag vet, vi har ju alltid gett varandra en kram när vi ses. Men, det är ju som sagt var lite stelt från deras sida.


Cissi bjöd på grillade hamburgare och det var så gott. Det var extra tjocka och med Hickory smak, de var så goda. Till efterätt blev det chokladtårta med hallon och kaffe. Men sedan var det dags för syster att åka hem med sina barn och för mig att åka hem och sova.


Men tack snälla Cissi för en trevlig kväll.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards