Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Tisdagen den 26 juli 2011 Stavsnäs nästa!

Av Louise - 27 juli 2011 16:59

Jag och Lise köpte flyg+hotellbiljetter till New York i går kväll. Det blev en rätt dyr historia, 2000kr mer än förra året. Priserna har antingen gått upp eller så är det dyrare att åka dit i september jämfört med maj. Men nu är vi äntligen på väg.

När jag vaknade och satte igång datorn så kom Andrew och Jen upp på chatten. De undrade  är jag kommer och hälsar på dem igen. Jag sa att jag kommer i januari och då ska tydligen Ian från Scottland komma också så det blir ju roligt. Han var jätte trevlig och förhoppningsvis kan vi åka ut samtidigt med båten.


  

 


Fick ett samtal i går kväll, sent i går kväll att vi inte hade någon bil med dragkrok eller någon lastbil. Så jag åker ut själv till Stavsnäs och börjar med det sista som ska göras. Jag vaknade vid 6 tiden på morgonen och var redo att åka vid halv 8. Åkte ut till Mölnvik färgaffär, där köpte jag sprayfärg för tomtgränspinnarna. Men sedan åkte jag ut till Stavsnäs, jag var lite nervös att gå in i huset själv. Jag tycker fortfarande att det är lite jobbigt men jag tog mig i kragen och gick in och började rensa det sista i köket. Fyllde en del lådor med glas, porslin och kastruller. Fyllde bilen och soptunnan med skräp, tog en tur ner till båtboden och tömde den och till sist gick jag runt tomtgränsen och markerade pinnarna med röd sprayfärg.


Åkte sedan till Nacka återvinningsstation men den öppnade inte förrän klockan 13 så jag fortsatte till Östberga återvinningsstation. Där sprang jag runt lite och slängde allt, jag hade sorterat dem i lådor redan så det var inte så farligt. Jag hade en rätt tung låda med glas och porslin i och när jag lyfte den så sträckte jag baksidan av låret. Kände inte det direkt men när jag skulle hoppa in i bilen igen så kändes det. Jag åkte hem och handlade för att äta lunch och sedan la jag mig och vilade.


Börjar känna att det snart är jobb och samtidigt lite stressad över Stavsnäs. Tänk om ingen vill köpa det?


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards