Louise Dagbok

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Louise - 14 juni 2011 19:45

Mellan supportsamtalen har det varit samtal med min advokat, min läkare, min optiker, min systers advokat, en ICA Handlare plus de gånger jag pratade med min syster. Jo, Lise ringde för att höra om jag kollat upp några resor till New York. Jag hängde upp nya gardiner på rummet och jag fixade till vår hemsida. Puh, den här dagen var ingen lek.


På kvällen började det regna och det stod som spön i backen. Men utanför på gården stod en granne och grillade, han gav sig inte utan stod där med paraply och försökte grilla. Men efter en stund gav han upp!

Av Louise - 14 juni 2011 19:44

Den här dagen var lika galen som fredagen den 13:de. Jag pratade med min advokat, jag pratade med mäklaren, jag hade två möten och jag försökte göra mina sysslor på jobbet. Efter lunch var det dags att åka till syster och träffa Fonus. Det var en riktig pärs, att titta i pärmarna för att välja kista, en pärm för att välja blommor och en lista för att välja text till blombanden. Det var riktigt känslomässigt jobbigt, det var tufft. Sedan ska man hitta ett datum för begravning, vi ville ju inte ta ett datum som vi använt tidigare eller då någon i familjen fyller år. Det var inte lätt men vi fick några förslag.


När vi var klara så åkte jag direkt till stan och träffade Carina. Dags för ny fina naglar, det är alltid skönt att få fina och hela naglar. Sedan hem och äta, hade tydligen glömt bort att äta på hela dagen.

Kände mig helt slut när jag kom hem, jag kom på att jag haft huvudvärk nästan hela dagen.


Av Louise - 14 juni 2011 19:44

Jag behöver en skrivare, en scanner och en kopiator. Så jag åkte en sväng till Nacka Forum för att köpa en. Jag hittade en HP skrivare som är trådlös, perfekt att ha den på kontoret när jag skriver ut. Den tar ingen plats på vardagsrumsbordet då, perfekt.

När jag kom hem så installerade jag skrivaren samtidigt som jag började tvätta. Två gånger i timmen var jag tvungen att hoppa upp på tvättmaskinen för att hålla den i schack. Den hoppar omkring annars, den är lite ostadig.


När allt kvar klart så började jag göra kopior på alla kvitton mormor har gällande huset på Stavsnäs. Jag måste ju försöka dra av så mycket som möjligt när vi säljer. Skulle göra kopior på andra papper också som mäklaren behöver, skönt att kunna göra detta hemma nu.


Jag gjorde säkert kopior på ett 40 kvitton men det blir nog inte mer än några tusenlappar med tanke på vad allt kostade på den gamla goa tiden. Men alla ören räknas, eller hur?

Av Louise - 14 juni 2011 19:43

Idag gjorde jag ingenting, det var rätt skönt. Jag vaknade vid 8 tiden och la mig på soffan och helt plötsligt var klockan 13 och sedan var hon 20. Var tog dagen vägen?


Det var en rätt jobbig dag i går fast rolig på samma gång. Michelle fyllde 10 år och vi hade fest men samtidigt kändes sorgen efter Peter. Jag pratade med syster på kvällen och allt var lugnt med henne.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards