Louise Dagbok

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Louise - 4 augusti 2011 20:49

Nu har det gått 4 dagar på jobbet och det känns som att jag jobbat hela sommaren. Det var mycket i måndags men sedan har det varit hur lugnt som helst. Idag dog min dator och den fick stå och reparera sig själv på eftermiddagen och jag lämnade den så när jag gick hem. Det är rätt trevligt på jobbet annars, ett rätt glatt gäng. Men på måndag kommer de flesta tillbaka, då blir det full fart i korridoren igen.


Det är lite jobbigt att komma igång med att laga lunch till jobbet, lika är med middag. Jag har fått sådan dålig fantasi när det gäller att laga mat, det är inte som förr då jag lagade matlådor på löpande band. Sedan i måndags har jag tänkt på kyckling med cashewnötter från restaurangen uppe i Globen. De har ju en rätt god förrätt som är rätt stark, inte så lite stark heller. Jag har längtat och trånat varje dag men inte åkt upp och köpt någon mat. Men idag bestämde jag mig. Jag har ju lovat mig själv att inte köpa den starka förrätten men nu gjorde jag det i alla fall. När jag kom hem så ställde jag all mat framför tv´n och dukade upp en två rätters. Jag tog tag i räkan med fingrarna och fick fast den på gaffeln och öppnade munnen stort, annars bränns det. Jag åt mina tre räkor och några gurkbitar men sedan gjorde det för ont i munnen. Jag tänkte inte på att tvätta händerna efter detta utan stoppade fingret i ögat, ni har väl inte glömt bort att det var hot hot hot. Jädrans vad det sved i ögat, men det la sig. Ibland säger jag till mig själv att jag är korkad, men det är bara ibland. Maten var jätte god och när jag åt kom jag fram till att det snart måste bli ett besök på Koh Pangang.


 

 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards