Louise Dagbok

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Louise - 2 augusti 2011 21:26

Gick upp klockan 6, hade ställt 3 väckarklockor så jag inte skulle försova mig. Jag började morgonen med en 20 minuters promenad, jag börjar med korta promenader innan jag kör igång med min långa.


Hade inte så mycket bensin i bilen när jag startade hemifrån och jag övervägde att åka och tanka innan jobbet. Men då riskerade jag att komma försent, så jag chansade och åkte till jobbet. Det ringde rätt mycket första arbetsdagen och det var lite tufft emellanåt men annars var det lugnt och skönt. Hann jobba ikapp allt från semestern, det var klart innan lunch. Jag körde bort till gamla Wookki Kookki men det är nu en indonesisk restaurang och kyckling med cashewnötter är inte detsamma.


När vi slutade så åkte jag hem mot bensinmacken, det var på ångorna jag körde in vid Globen. Men jag klarade mig och nu har bilen fått lite energi.


Idag var jag i kontakt med mäklar Anna, det börjar närma sig en försäljning och jag är rätt nervös. Jag mailade henne att jag har ont i magen och är rädd att det inte blir sålt. Hon sa att det kan ta lite längre tid än vanligt men det kommer att bli sålt. Hon hade några personer som hon ska kontakta gällande försäljningen, förhoppningsvis vill de köpa huset. Den dagen någon köper huset kommer jag ramla ner och dö känns det som. Det tar fruktansvärt på krafterna, en riktig nerpers.

 


Av Louise - 2 augusti 2011 21:15

Gick upp tidigt för idag har jag mycket att göra. Först mötte jag upp Kristina på söder utanför Gunnarssons. De har en rätt god räkmacka och deras kanelbullar är väldigt goda. Och det är precis vad jag köpte den här dagen. Vi satt ute och det var hur härligt som helst. Jag har ju inte varit ute så mycket den här semestern, jag har mest varit inne och vilat.


Det var jätte trevligt att sitta där med Kristina, vi åt gott och vi hade rätt mycket att prata om. Vi hade inte setts på ett bra tag och man har samlat på sig en del. Vi tog en biltur till city där vi gick in i en möbelaffär som Kristina var intresserad av. Den var jättemysig och hade rätt intressanta saker. När vi hade tittat klart och pratat klart så körde jag hem Kristina till Älvsjö. Sedan åkte jag hem och tog det lite lugnt innan det var dags att åka ut igen.


Den här gången åkte jag till Liseberg där Pia hade en liten födelsedagsfest. Vi blev bjudna på grillade hamburgare som var riktigt smarriga och till efterätt blev det mycket godsaker. Det var en jätte trevlig liten middag och alla var på topp och barnen fick en del födelsedagspresenter. Pia fick ett presentkort på Desigual, jag var där och de hade 50 % rabatt på allt. Jag köpte en underbar handväska, så fin.


 

Den ser inte exakt ut som den här, min är mer blå...   


En jättetrevlig dag och full av trevliga människor.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards