Louise Dagbok

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Louise - 3 december 2009 18:40

Min billiga och braiga väska.


Mitt handbagage  

Av Louise - 3 december 2009 17:08

En nål i låret och en boll under stjärten


Åkte till jobbet och visste hur mycket jobb jag har liggandes där och jag kommer bara jobba halvdag. Hur ska detta sluta, ska jag hamna på psyket i Australien för att jag stressade sönder mig innan jag åker på semester.


Men vi lunch var jag ikapp igen och jag kände att jag kunde åka iväg utan problem. Åkte hem och åt lite lunch sedan in till stan för att göra ett EMG undersökning. Denna undersökning utförs av en läkare som för in en tunn nål i olika muskler och mäter de elektriska signalerna som uppstår i musklerna vid till exempel rörelser. Detta gjorde jag på Odenplans läkarhus och när jag kom till Odengatan 19 så var det total kaos i trapphuset. De hade 3 hissar och det var över 50 personer som stod i kö för att komma in i hissarna. Jag fick vänta till hiss nr 3 kom då kunde jag åka upp till våning 12. Jag hade tid klockan 13.15 men gubben kom inte och hämtade mig förrän 13.30, inte ett ljud om att han var sen.

Sedan gjorde han den här undersökningen och han var inte någon trevlig person. Tyckte jag var mesig när det gjorde ont när han tryckte in nålen i muskeln. Nä, han var en riktig gubbjävlen kan jag säga.


När jag var klar där så hämtade jag bilen i garaget och reste till gamla stan. Nu var det dags att träffa Anna på Hälsopartners. Hon ska hjälpa mig med ryggträning med boll. Hon är en sådan trevlig och härlig tjej, men fruktansvärt hårt. Hon körde lite hårt med mig tycker jag, jag lär ha träningsvärk i morgon. Vi upptäckte väl båda hur illa jag har det med min kropp, jag är helt sne i styrka i kroppen. Ena sidan är så mycket bättre än den andra, den är så kass. Men förhoppningsvis så ska det bli bättre med träning 3 ggr i veckan, hon kommer att ha koll på mig när vi träffas för massage på jobbet.


Vi var klara straxt efter 16 och då tog jag en repa i gamla stan. Hittade en väskaffär och där fanns en ryggsäck med hjul, en sådan som jag vill ha. Men den här kostade inte mellan 1200 -1500 kronor, den kostade 229 kronor. Okej, inte den bästa kvalitén men bara den håller över semestern så är jag nöjd. Och jag sparade över 1000 kronor, de ni. Förra veckan gjorde jag en bra stövel affär och nu en väskaffär. Jag är så duktig. Nu ska jag nog försöka hitta något i köket som går att äta.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards