Louise Dagbok

Alla inlägg den 5 december 2009

Av Louise - 5 december 2009 18:16

Sälj, sälj, sälj och lite köpa


Sov tills jag vaknade och när jag vaknade så ville jag inte gå upp utan jag jobbade stenhårt för att sova mer.    Men vid 9 gick jag upp och gjorde frukost, syster ringde och vi bestämde att vi skulle till förrådet och kolla läget lite.

Lördagsfrukost  


 Syster vill ha två speglar som står där. Så det var bara att slänga i sig frukosten, ta fram allt som jag vill lägga i förrådet. Jag tog fram alla påslakan som är för enkeltäcken, syster får dem. Jag har ju dubbeltäcke och har inte använt dem på flera år. Sedan åker dykväskan och resväskan till förrådet, fulla med saker.

Så ut med allt till bilen, åkte till gullmars för att hämta ut ett paket. I backen ner mot gullmarsplan stod polisen   och tog in bilarna, men inte mig. När jag svängde in till gullmarsplan så var det poliskontroll där också, men jag klarade mig igen. De vill väl få tag på de törstiga personerna som ska till systembolaget. Jag är ju inte en av dem.


Sedan åkte jag till förrådet och väntade på familjen. Patrik åkte hem med barnen och jag och syster åkte in. Det var några polacker där som tömde ett förråd, hoppas det var deras. Jag och syster var lite skrajja   när vi åkte hissen med dem. Men vi öppnade vårt och tog ut mammas speglar och la in mina väskor. Sedan åkte vi hem och åt lunch, jag tänkte gå direkt när jag lämnat syster men Lukas stod och titta på mig och sa nej. Han är världens sötaste.


Väl hemma gick jag in på Tradera och kollade mina försäljningar, det går väl sådär. Jag hittade några bra priser på ljudböcker. Jag saknar 4 stycken som jag vill ha med mig på semestern, la bud på dem. Sedan tänkte jag efter och la sedan ut mina gamla ljudböcker på aktion. Varför spara dem, jag säljer nog de jag vinner efter jag lyssnat på dem.


Nu väntar jag bara på att vinna aktionerna.

Jag vann två aktioner på ljudböcker, två böcker för 200 kronor. Nu sparade jag 140 kronor, jag är så bra.


Dags för lite mat.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards