Louise Dagbok

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Louise - 25 december 2009 20:15

 Mormor here I come


Idag var det dags för julmat med mormor och morbror. Men först gick jag ner till Ica och handlade lite till mormor. Sedan åkte jag till Nacka Forum och till Mediamarkt, jag hade ju sett en tv för ett bra pris. Men ibland vill jag köpa och sedan vill jag inte men nu stod jag där och tittade på tv apparater. En kille kom fram till mig och jag frågade om den tv’n för det billiga priset jag sett, han visade men den var bara på 50 mhz. Då får det vara sa jag men då visade han mig en annan tv som var på 100 mhz, den köper vi sa jag. Vi gjorde upp affären och nu ska jag betala en tv på 12 månader, fast det lär ju gå fortare så fort jag kommer hem. Sedan hoppade jag i bilen och körde mot mormor. Då började tankarna, hade den full hd? Var det en Lcd tv eller köpte jag en Plasma tv? Jag var tvungen att stanna på vägen och gå in på min telefon för att se vad för tv jag köpt. Men den fanns inte när jag googla, vad är det för skit tv jag köpt. Men vad ska jag göra, jag får ta det efter lunchen med mormor.


Det var inte skottat när jag kom, morbror har legat på latsidan. Eller så kan han inte gå, alltid är det nå’t. Men vi åt lite lunch och jag gav henne vår julklapp till henne. En fotoram som visar en massa bilder nu och förr i tiden. Hon blev jätte glad och skulle sitta och titta på den när jag åkt. Jag var väl rätt stressad, ville ju till Nacka Forum igen.


Åkte vid 14.30 tiden och då direkt till Nacka. Sprang in igenom på Mediamarkt och där hittade jag samma kille som i morse. Jag frågade honom om den hade full hd och om det var en Lcd tv? Han sa att jag köpt det och att det var en bra tv för det priset. Jag kunde vara lugnt och de skulle bli nöjda hemma. Okej, ner till varuutlämningen och sedan hem. Kartongen var nästan lika stor som bilen, hur ska jag få upp den i lägenheten. Men jag tog pirran och drog genom snön, det gick tillslut men det var tufft. Men jag kunde ju inte göra så mycket eftersom jag måste ha hjälp att lyfta upp den på stativet. Så jag får ha min gamla skrutt tv en dag till.


Tog det lugnt och tittade lite på tv hela kvällen.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards