Louise Dagbok

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Louise - 13 mars 2011 15:45

När jag ätit frukost i morse satte jag igång med att fixa mina persienner. Det saknades lite tillbehör till dem, de var trasiga men nu är det fixat. Sedan körde jag en tvätt igen, det gick lika bra den här gången. Körde en diskmaskin också, dammsög och sedan böt jag sängkläder. Passade på att damma i sovrummet också, det blir fort dammigt hos mig. Vi har tydligen problem med ventilationen i huset, man får damma ofta.


Skulle vilja tvätta sofföverdragen men det får bli nästa helg, man får ta lite i taget. Var och åt på Koh Phangan och det var lika gott som vanligt. Pappa och Marita var med för första gången. Jag blev lite nervös när de smakade på den goda salladen man får innan maten. De tyckte det var väldigt starkt, det stämmer men jag blev lite nervös inför varmrätten. Kycklingen med cashewnötterna kan ibland vara lite stark men som tur var så var den inte det den här gången.


Väl hemma igen så la jag mig i soffan med en bra bok. Men jag blev så trött att jag inte orkade läsa. Som tur var så är det SharkMen på tv och det kan man ju titta på. Jag tycker det är ett mycket intressant program, de letar efter vithajar utanför San Diegos kust.  

Av Louise - 13 mars 2011 09:38

Bestämde mig för att åka ut till Stavsnäs för att kolla posten och hur mycket snö det ligger kvar. När jag kom fram såg jag att mycket snö hade försvunnit i skogen men det låg för mycket snö kvar på parkeringen. Så jag fick parkera nedanför vägen och ta en promenad upp. Bara två tidningar i brevlådan och de tar jag med mig hem för att läsa. Mötte Joakim som var ute och gick med barnen. Han berättade att det har varit inbrott på gatan, hans föräldrar hade haft inbrott och tjuvarna hade tagit en flaska konjak.


Vi stod och pratade en stund och sedan gick jag upp för att kolla huset. Allt såg lugnt ut och det var ingenting inne heller. Här hade det inte varit påhälsning, skönt. Slängde en soppsäck i sopptunnan, maten som vi tog ur kylen i november.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards