Louise Dagbok

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Louise - 27 mars 2011 15:19

Nu har jag deklarerat och även gjort mormors klart. Det är så lätt att bara skriva in lite koder på skatteverkets hemsida och sen är det klart. Nu väntar jag bara på pengarna, de ska jag spara till Australien. Läste ut en kanonbra bok idag, den heter Tjockare än vatten. Handlar om mördare och åter mördare, mitt favoritämne.

 


 Sedan blev det en promenad på 6 km, inte så skönt i blåsten. Men skönt när man kommer hem och börjar laga pizza till middag. 

Av Louise - 27 mars 2011 11:31

I fredags när jag kom ut till syster för att hämta Michelle så hörde jag Lukas gråta. Syster berättade att det var någon annan som ville följa med och sova hos moster. Jag blev lite rörd att alla barn tycker om att sova över hos moster, det är som ett litet äventyr. Vi försökte lugna Lukas genom att säga att han kan få följa med mig en annan gång. Men han bara grät och sa nej. Han försvann en stund och vi andra satte oss ner och pratade lite. Sedan kom han smygande ut från garderoben, han drog en IKEA kasse efter sig. I den hade han packat ner en pyjamas, strumpor och kalsonger. Han hade packat för att följa med moster hem.

Vi satte honom vid bordet och berättade att vi planerar in när han kan följa med moster hem. Han höll upp handen och visade 5 fingrar, så vi bokade in nästa lördag. Han var nöjd med det och började måla.


Så, nu vet jag vad jag ska göra nästa lördag. Jag ska ha en liten ängel här hos mig, nu har jag en vecka på mig att planera vad vi ska göra.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards