Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

19 dagar kvar tills jag tar mig en Victoria Bitter

Av Louise - 16 december 2009 19:38

Dagen efter badet i vedeldad tunna


Vaknade efter bara några timmars sömn, hade svårt att sova i natt igen. Jag var fortfarande frussen men det var bara att klä på sig. I går när jag packade upp så upptäckte jag att jag glömt min trådlösa mus till datorn på Sandhamn. Men när jag skulle ta fram min roll-on i morse så låg musen i skåpet, hm jag var nog lite trött igår.


Det var inte så rolig stämning på killarna när de kom i morse. En hälsar inte på mig och de andra är lite stela. Men okej, jag tror inte att jag missade att informera dem om att vi skulle vara borta på tisdagen. Jag var på dem redan veckan innan och sa att de skulle bli ensamma och de frågade vad det var jag skrev ut så jag är nästan säker på att jag nämnt det. Men jag satte mig förmodligen inte ner på rummet och förklarade face to face. Sorry mitt fel. Men jag skickade ett sms där jag bad om ursäkt direkt när jag kom hem och fick beskedet om att de var sura på mig. Men det spelar tydligen ingen roll utan nu är det ”inte prata med Lollo” leken. Men jag är lika glad tillbaka som vanligt, jag hälsar och ler varje gång de ser på mig. Sorry, jag är en rätt hårdbarkad typ.


Men i morgon är det en annan dag, då är det julbord med jobbet. Det ska bli trevligt, vi ska ju äta ett gott julbord. Vi har ju gått igenom en del på dessa år men i år slår det nog rekord. Det får vi i alla fall hoppas. Men dagen börjar med lite provtagning.


När jag kom hem idag så ringde jag mormor, men det var ingen som svarade. Det var likadant mitt på dagen, nu är jag orolig. Jag ringde syrran och hon hade inte prata med mormor idag alls så jag ringde min morbror och han hade pratat med mormor för ca 2 timmar sedan. Då började jag lugna ner mig, då är hon inte ute någonstans. Men när jag pratar med morbror så skickar syster meddelande om att mormor svarade. Så jag ringde upp, hon ville äta klart sin middag innan hon svarade. Jag förklarade för henne att hon gör mig orolig. Hon bad om ursäkt för det. Men jag är glad nu när jag har pratat med henne.


Ikväll blir det en tidig kväll, jag måste vara pigg inför middagen i morgon.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards