Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

17 dagar kvar tills jag förmodligen kommer må väldigt bra

Av Louise - 18 december 2009 21:00

Svinkallt, tur att jag har vaccinerat mig.


Vaknade   av att det var kallt i lägenheten, herregud idag kommer det bli en kall dag. Åkte till jobbet lite senare än vanligt, men kom i tid. Inget morgonmöte blev det idag men dagen löpte på bra ändå. Vi gratulerade Frank som fyller 50 år i Januari, vi fick en vinst i lotteriet och vi fick vår julklapp. Jag hade ett ”kvartsamtal” möte med Sussi, hon går på långsemester över jul och nyår och vi ses inte mer innan jag åker.

Efter jobbet åkte jag till Tyresö, ska passa Liam och Lukas medans syster och Michelle har avslutning på handbollen. Jag och Lukas körde tåg medans Liam tittade på Sunes sommar.


När syster kom hem åkte jag till Globen och postade ett kuvert, försökte leta parkering hemma. Nu börjar det jobbiga med vintern igen, leta parkering. De är inte så duktiga på att skotta bort snön när bilarna är borta. Men jag hittade en nödlösning vid kiosken. Där stod det massor av folk, de väntar på maten. Kiosken har ju blivit en asiatisk   matavhämtning. Jag var tvungen att gå och kolla om de kanske har Kyckling med cashewnötter. Jo, de hade det och jag står ju ändå här så jag beställde. Det var lite kallt att stå där och vänta, men sedan när jag fick maten gick det ju fort hem. Men jag blev väl inte riktigt nöjd. Det var inte lika gott som Padishad (jobbet), men helt ok. Det var lite för mycket minimajs och andra saker som finns i kinamat. Jag tyckte det smakade lite för mycket kinamat, jag tycker inte om kinamat.


Men nu sitter jag här mätt och belåten och kollar in sista Wallander filmen. Helt okej film.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards