Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 21 december 2009

14 dagar kvar tills jag ser London ut från mitt fönster

Av Louise - 21 december 2009 20:58

Så var det dags att packa lite  


Så var bilen insnöad i dag igen, men jag gasade lite bara så hoppade ur snödrivan. Men när jag körde ner för backen så upptäckte jag att bromsarna inte fungerade. Så jag gled in i vallen som ligger nere vid Ica, ingen fara för jag körde inte fort. Men det var en buss eller en vall som gällde. Men sedan kör jag mot jobbet och när jag kör ut på Nynäsvägen så känner jag att bilen skakar. Den skakar något otroligt, jag får stanna för det känns som punka. Men jag ser inget, jag förstår ju att jag har lite ostabilt i hjulen. Men jag försöker få tag på en kollega så han kan köra lite med bilen för att känna vad det kan vara. Men jag mötte honom på parkeringen och han sa att jag förmodligen har snö innanför hjulen.

Jag gick upp och började jobba, åt thai till lunch och jobbade vidare. Vi hade det rätt kallt på jobbet idag, alla gick omkring och frös. Jag frös inte så mycket, kanske lite om fötterna.


Efter jobbet planerade jag att åka till Globen för att låta bilen tina upp. Men jag gick in till killarna där nere och frågade om det räcker med att bilen får tina. Då var de så snälla och tog in bilen och spolade rent däcken. Tack snälla för det. Och jag kunde köra hem utan skak.


När jag närmade mig Sköntorpsvägen så började ångesten att leta efter parkeringsplats. Jag börjar nästan redan i Globen och kolla efter en ledig parkering. Men jag körde upp till kiosken för där var det städ dag i dag och förhoppningsvis hade de skottat där. Och jag hade tur, jag hittade en skottad parkeringsplats. Förhoppningsvis snöar det inte i natt och den får vara i fred från plogbilen.


I kväll har jag tagit fram lite kläder inför resan, det var inte lite kläder jag tog fram. Men jag saknar en kjol och ett par byxor, jag har inte tappat bort dem utan önskar att jag hade dem. Det är svårt att packa för det kommer ju vara så varmt och jag kommer ju både vara på båten   och i en storstad. Så det kan bli middagar och dans ute på krogen samt en utflykt på en sälkobbe.   Det blir i alla fall många tröjor som jag packar ner, skönt att kunna byta när man blir varm och svettig. Nu får jag inte glömma att köpa sjösjukepiller, det får jag absolut inte glömma.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards