Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 22 december 2009

13 dagar tills jag kan ser ut genom mina solglasögon

Av Louise - 22 december 2009 20:44

Skit dag i dag också


Jag hittade ju en bra parkering igår när jag kom hem och det hade inte snöat under natten så det skulle ju inte vara några problem. Men när jag började köra ut med bilen så lyser varenda varnings lampa gällande bromsarna. Jag kör en liten bit men blir orolig och ringer en kollega. Han säger att det inte är något farligt att köra utan ABS bromsar, det gjorde man ju förr. Så jag kör lite till men stannar igen. Nu låter det väldigt konstigt när jag kör istället. Jag går ut ur bilen och upptäcker att höger bakhjul förmodligen är fruset och låst. Det rullar inte alls. Jag ser hårda spår i snön och ringer min kollega igen. Nu säger han att det inte gjort allt för mycket skada på bilen för den har glidit på isen. Men jag bör kanske inte fortsätta. Jag kläcker idén att jag kanske kan köra in i Globen parkeringen och låta bilen tina upp lite. Kollegan tycker det låter bra och säger att han kommer och hämtar mig. Jag kör mot parkeringen och när bilen kör på asfalten så låter det mycket mer än tidigare. Jag kör in i första parkeringsficka och går ut. Nu får den tina upp lite.


Jag har möten på jobbet under förmiddagen och jag får hjälp med mig telefon. Men efter lunchen åker jag och Bosse till Globen och kollar in bilen. Nu har den tinat och jag kunde köra den till jobbet. Har jag nämnt att jag hatar snö och kyla.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards