Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 23 december 2009

12 dagar kvar tills jag går i kjol och linne

Av Louise - 23 december 2009 23:45

En kort arbetsdag och ingen arbetslust


Mådde inte så bra igår, gick och lade mig redan vid 9 tiden. Har inte känt någon julglädje alls den här julen, vet inte om det är på grund av mamma eller om det bara är så. Det kanske blir bättre när jag väl kommer hem till syster och alla barn, då kanske det känns bättre.

Var nere på Willy:s och handlade kräftinlagd sill så nu har jag så det räcker ända till midsommar. Det brukar ju vara så att när man hittar något man tycker om och så slutar de helt enkelt sälja den till slut. Men den är ju så god så nu kan jag ta med mig en burk till syster och en till mormor när jag åker dit.


Efter jobbet åkte jag och hämtade ett paket, min ljudbok som jag köpt på tradera. Sedan åkte jag in till söder för att få mina ögonbryn noppade och färgade. Det gick bra och det är så trevligt hos Carina och Jeanette. När vi var klara så såg jag en maskin stå där i hörnet, när jag frågade var det var så sa hon att det var en fettsugningsmaskin. Du skämtar, men tydligen inte. Den gjorde så man kissade ut fettet, det låter ju kanon. Någon att tänka på när jag kommer hem. Sedan åkte jag till systembolaget i Gullmarsplan för jag får inte glömma att köpa en liten whiskypinne till mormor. Sedan hem och ta det lugnt. Äta lite mat och titta på uppesittarkvällen med Lotta, det var nära att jag vann både det ena och det andra men det blev inget. Men för säkerhetsskull får jag rätta lotten i efterhand, jag tittade på Sagan om ringen samtidigt.

Men sedan började ögonen falla och jag somnade i soffan.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards