Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 26 december 2009

9 dagar tills jag slipper se det snöa

Av Louise - 26 december 2009 20:38

En ny tv och biljetter köpta


Sov rätt länge idag för jag kunde inte somna igår. Vet inte varför men när jag går utanför mitt vanliga liv så blir det kris. Jag brukar ju gå och lägga mig vid 22 tiden, nu var jag vaken längre. Och då fick jag problem att somna, låg och tänkte på saker och helt plötsligt kom jag på att jag inte har några inrikes biljetter i Australien. Så upp och klä på mig och sätta mig framför datorn och börja jaga billiga biljetter mellan Sydney och Adelaide, Adelaide och Port Lincoln. Det blev kanske inte så billigt men jag upptäckte att jag fått in en massa flygbonus poäng, men det upptäckte jag efter jag köpt biljetter. Ska kolla upp det när jag är där, jag kan få resan mellan Sydney och Adelaide gratis. Men nu har jag biljetter och de är betalda, då kan jag släppa det. Sedan gick jag tillbaka till sängen men kunde fortfarande somna.


Men jag måste ha gjort det till slut för jag vaknade ju i morse. Tog det lite lugnt för jag är ju ledig och har inget bokat för en gång skull. Vid 11 tiden åkte jag till Mio Handen för jag hade hittat en tv bänk som var billig och bra som jag kan ha tillsvidare. Det var lite jobbig väg ut men det gick bra, men där inne gick det inte bra. Det bord jag ville ha fanns inte, två andra som var nödlösningar fanns inte heller. Då ringde jag till Heron City och de hade en kvar och la undan den till mig. Så in i bilen igen och mot Kungens Kurva, väl där så gick jag in och betalade bänken och sedan till varuutlämningen och hämta den. Dra den med pirran i dag också, det var inte lättare utan snarare svårare med all nysnö.

På väg hem så stannade jag till vid Palmyra och köpte kebab, världens godaste kan jag tillägga. När jag ätit hälften så började jag sätta ihop bänken. Jag hade nästan satt ihop den då jag upptäckte att jag gjort lite fel, ändrade på det och fortsatte. Var nästan klar igen när jag upptäckte ett fel till, det var bara att ta itu den igen och börja om, men efter 2 timmar var jag klar. Lagom till familjen kom och skulle hjälpa mig lyfta upp tv’n på skåpet. Vi fick igång tv ordentligt och jag var en mycket lycklig person. Familjen åkte hem och jag stängde av tv och gick ner till Ica och handlade. När jag kom hem igen fick jag inte igång surround ljudet, konstigt, det fungerade ju när familjen var där. Men jag försökte i över 1 timme att få igång det men jag lyckades inte. Jag lyckades koppla förbi den och nu fungerar allt.

Nu börjar tankarna om jag verkligen behöver ett surrond ljud, men det är ju kanon när jag spelar musik. Kanske bara en inspelningsbar dvd och en hddigitalbox är vad jag behöver. Men allt får vänta tills jag kommer hem igen. Nu måste jag planera mina sista dagar i Sverige, det lät bra. Som om jag inte kommer tillbaka, någonsin. Det är bara en dröm.


  

 
 
Ingen bild

sussi

27 december 2009 20:46

Grattis till tv:n. Synd på det där med surroundet men det kommer nog tillbaka ska du se ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards