Louise Dagbok

Alla inlägg under mars 2011

Av Louise - 23 mars 2011 21:53

Det var en riktigt trög dag idag, från att jag vaknade så kändes det som att det var en dålig dag. Jag var inte långt ifrån att sjukanmäla mig, men jag är förmodligen inte sjuk så det går ju inte. Men man kan ju må dåligt för det.


Jag försöker vara positiv och tänka på något annat men det är svårt. Jag har nu funderat på att köpa mig en bättre cykel. Den jag har idag är ju mammas gamla och den är lite trög för mig. Om jag ska kunna cykla till jobbet behöver jag något som rullar bättre. Har sett några intressanta cyklar i cykelaffären i Tyresö men de är dyra. Jag får spara lite pengar en månad sedan ska jag nog kunna fixa en ny cykel. Sedan är det bara att sätta igång att cykla till och från jobbet.


 


 


Fina cyklar va? Jag vill att Lollo köper mig står det på dem.





Av Louise - 22 mars 2011 21:09

I natt var det varmt hela natten, eller det var i alla fall plusgrader. Det känns skönt att slippa skrapa rutorna för den här gången. Det kan bli dags igen till december,,,, men det är långt dit.


Bokade tid för byte till sommardäck idag, men inte förrän i början av april. Jag vill inte åka på vinterdäcken längre än nödvändigt. Det ska bli skönt att köra utan att det låter så mycket.


Dagen har inte varit bra, har inte varit på något bra humör på hela dagen. Det är inget på jobbet som får mig att må bättre just nu. Saker och ting händer och strör mer salt i såren.



Av Louise - 21 mars 2011 18:37

Har länge tänkt att jag ska göra ett testamente, har varit nära flera gånger men i dag gjorde jag det. Kontaktade min advokat och bokad en tid för någon månad sedan, idag var det då dags att träffa henne. Jag blev rekommenderad den här personen för flera år sedan och jag har pratat med henne i telefon tidigare men aldrig träffat henne.


Det var inga problem att skriva ner ett testamente, det var bara på tiden att jag gjorde det. Så om någon vecka får jag nog hem det och då är det bara att skriva på det och lägga det i bankfacket. Känns bra att jag gjort detta, lite vuxenpoäng på det va?


Såg på Oprah’s program från Australien idag, det var tredje avsnittet av fyra. De två sista avsnitten är från Sydney när hon har sin talkshow nedanför Sydney Opera House. Idag var Jon Bon Jovi där och sjöng och han har opererat in nya tänder, ser för djävligt ut, han kunde inte sjunga. I morgon är det sista avsnittet och det ska bli intressant att se, undrar vem som kommer på besök då? Resh och Lollo kanske, nä inte alls. Jag var inte ens i Sydney när det spelades in, men det känns nästan som att jag är där på plats.



Av Louise - 20 mars 2011 15:01

Vaknade tidigt och solen sken rakt in i vardagsrummet. Lade mig på soffan med en ny bok, Bikini av James Patterson. Jag gjorde ett break för frukost men annars slutade jag inte att läsa förrän klockan 11. Då hade jag läst ut boken, 3 timmar tog det att läsa den boken. Men den var helt okej, jag ska nog beställa fler böcker av honom.


 


Jag började dammsuga, tvätta, diska och möblera om. Jag vände soffan så den står mot ytterdörren och vänd mot fönstret. Det samlas så mycket damm under soffan och det blir lättare att dammsuga nu när soffan står så här. Pratade med en vän och hon sa att vädret är så bra att man bara längtar ut. Varför längtar man ut när solen skiner? Jag har inte de bekymren, jag tycker det är så skönt att ligga på soffan och läsa en bok. Självklart tycker jag om att gå ut och gå när det är fint väder men jag har inte skor att gå ut och gå med just nu. Så jag känner inte ett måsta ett gå ut när solen skiner, jag förstår andra som vill njuta av solen. Många har ju inte kunnat njuta av solen på väldigt länge men jag gjorde ju det hela januari. Nästa helg blir nog heller ingen utomhus aktivitet för Michelle ska komma till mig då. Vi får hoppas att allt löser sig och hon kan komma, vi se vad vi hittar på.


  

Av Louise - 19 mars 2011 14:36

Somnade på soffan och vaknade till vid 22 tiden, det var härligt. Istället för att fortsätta titta på tv gick jag och lade mig. Sov ända till 08.30 och det var härligt med sovmorgon. Jag längtar verkligen till lördagsmorgonen då jag får sova ut, från måndag till fredag längtar jag. Det blev lite frukost och en film på morgonen innan jag åkte till Tyresö.


Har upptäckt att jag ser lite sämre och det kändes som att det var dags att kolla synen igen. Så nu är jag 350 kr fattigare och väntar på en remiss till en ögonläkare. Hon tyckte det var bäst att en läkare kollar mina ögon innan jag beställer nya glasögon. Jag ser ju dåligt på jobbet när jag skriver och läser papprena så jag måste ha nya glasögon oavsett vilket fel jag har.


Sedan åkte jag till syster och tog en fika, där var det full fart som vanligt. Liam hade en kompis där och de spelade tv-spel, Michelle flätade sitt hår, Patrik och Lukas lagade lunch och syrran låg på soffan och mådde dåligt. Det går magsjuka där hemma tydligen, så på måndag är det väl min tur.


Åkte sedan hem och nu ska det vilas. Har spelat in Oprah, hon hade två program i veckan där hon hälsade på Australien med sin publik. Jag missade henne i Sydney med några dagar, det hade varit roligt att få chansen att se henne där. Jag såg första avsnittet när jag var i Australien och det var väldigt bra men nu har jag spelat in båda avsnitten. Nu ska jag njuta av detta, längta tillbaka lite.


Av Louise - 18 mars 2011 19:56

I onsdags morse fick jag reda på att min vän Resh mormor gått bort. När jag kom till jobbet så gick jag in på Interfloras hemsida och köpte en bukett som skulle levereras i dag fredag. Så i morse fick jag ett meddelande med frågan om det var jag som hade skickat blommor. Jag svarade att det var så och att jag var glad att de kommit fram. Det är ju otroligt att man kan buda över blommor till andra sidan jorden. Jag fick reda på att blommorna var underbara och att de saknade mig.


När jag satt och tänkte på detta så kom jag på att jag inte fått mitt paket med kläder som jag skickade hem den 23 januari. Jag måste nog kontakta posten och höra hur jag ska kolla upp när det kommer. Det skulle ta sig runt jorden med båt men nu har det gått två månader, kanske är ute på vift.


Men när jag tittar ut så dröjer det nog en stund innan sommaren är här och paketet innehöll bara sommarkläder. Jag kan vänta lite till.

Av Louise - 17 mars 2011 06:57

I morse fick jag ett tråkigt besked, min vän Resh mormor har somnat in. Hon var sjuk och bodde på ett äldreboende. Laura var där varje onsdag efter jobbet och varje lördag tillbringade hon med sin mamma. Vi hade väldigt mycket gemensamt jag och Laura, just när det gäller att ta hand om vår familj.


Nu hade Nan somnat in med Laura vid sin sida och allt hade varit väldigt fint. De hade fått tagit sina farväl och många släktingar hade hunnit dit och sagt hej då. Jag skickade ett meddelande via Facebook till Resh och beklagade sorgen.


När jag kom till jobbet gick jag in på Interfloras hemsida och skickade en bukett blommor till Resh och Laura. Det kostade 99 kronor att skicka en bukett till Australien, så det var ju inte så farligt. Den ska levereras på fredag då Laura är ledig från jobbet, fast hon är nog ledig alla dagar den här veckan.


Vi pratade om att deras katt Tinker när den dog att den sitter i min mammas och mormors knä där uppe i himlen. Nu har Resh mormor kommit upp dit med dem och nu sitter de säkert och fikar och pratar om oss. Men nu har vi bestämt att det räcker med folk där uppe, det är fullsatt kan vi säga.



Av Louise - 15 mars 2011 20:17

Tänk om man kunde välja sina släktingar, gud så bra det skulle vara. Den här släktingen blir bara värre och värre för varje år. Han är alkoholist och lider av andra sjukdomar och är enbart jobbig. Att man kan vara så elak är för mig en gåta. När jag pratar med honom i telefon så hör jag honom sitta där med ett leende på läpparna och jag känner hur tillfredställd han är av att reta upp mig. Han blir bara värre när han hör hur irriterad jag blir. Samtidigt som han är elak så är han så patetisk. Han är 60 år och gråter i telefonen och berättar hur ensam han är nu när hans mamma har dött. Han tycker synd om sig själv och tycker inte hans vänner och släktingar bryr sig om honom. Han tycker vi skulle ställa upp och handla mat till honom och hälsa på honom lite oftare. När jag förklarar för honom att han får ta detta med sina döttrar så svarar han inte. Jag förklara att jag inte krävde att mina vänner och familj skulle se till mig oftare när min mamma, mormor eller bror dog.


Jag orkar inte prata med honom längre och jag ser inte fram emot när vi ska dela upp mormors saker. När jag vaknade i morse var jag helt slut i kroppen, man blir helt tom när någon är så elak mot en. Än så länge i kväll har det varit tyst på telefon, hoppas det håller i sig.


    



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards