Louise Dagbok

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Louise - 8 maj 2011 18:37

Gick upp tidigt även idag, ingen sovmorgon den här lördagen. Istället för att sitta hemma och vänta på att familjen ska ringa så åkte jag ut tidigt till landet. Precis innan Djuröbron så var det den värsta poliskontrollen, det var första gången jag sett det.

När jag kom till landet började jag direkt att slänga allt som jag och syster ställt på altanen. Jag gick ner till Joakim (grannen) och hörde om de visste var jag har mitt proppskåp. Men Joakim visste inte och jag fick vänta på Patrik. När de sedan kom så började jag och Patrik leta efter proppskåpet och vi hittade det till slut på grannens tomt. Vi delade tydligen proppskåp men varje gång vi böt propp så gick de igen. Vi fick en som fungerade i några timmar men sedan gick propparna på löpande band. Propparna tog slut så vi får ta med oss nya nästa gång vi åker ut.


Vi började fylla containern och vi började slängda allt i vardagsrummet, badrummet, sovrummen, källaren, vinden, förråden och till slut gäststugan. Och containern blev proppfull, det trodde ingen av oss. Vi grillade hamburgare och korv till lunch, vi satt i solen och åt och det var så mysigt. Vid 15 tiden var vi klara och då låste vi igen huset och åkte hem. Jag svängde förbi Gullmarsplan och lämnade min morbrors hemnycklar till hans dotter. Vi har nämligen försökt nå honom i två dagar utan resultat och vi var oroliga att något hänt honom.


Min kusin ringde och berättade sedan att min morbror är inlagd någonstans. Han mår inte bra men det var skönt att höra att han var under vård. Jag och syster kände väl att vi inte skulle orka en familjemedlem hittades i hemmet. Vi pratade mycket om det och det är jobbigt, många minnen kommer tillbaka. Man kommer ihåg känslan man hade i november då vi hittade mormor på landet. Personen svarar inte i telefonen när de bör göra det och då börjar tankarna komma. Men nu vet vi att han är under vård.


Jag kom hem och jag däckade på soffan igen. Men nu hade jag väldigt ont i benen och fötterna, jag kan verkligen inte röra på mig. Undrar hur det känns i morgon.


Av Louise - 8 maj 2011 18:35

Idag har jag semester, men jag ska inte ligga på beachen och sola utan jag ska ut till landet. Jag åkte ut redan vid halv 8 på morgonen, jag var ju ändå vaken så varför inte. När jag kom ut så fungerade inte vattnet, jag förstod inte det riktigt. Syster och Patrik kom straxt före 10. De skulle hämtat upp morbror men han svarade inte i telefon när hon var förbi för att hämta honom. När syster kom så satte vi på en kastrull med vatten på spisen. Efter en halvtimme var plattan inte ens varm, men vad är detta?


Personen från värderingsföretaget kom och vi började prata lite innan hon gick runt och tittade på allt. Hon var jättetrevlig och det gick rätt fort. Patrik åkte och jobbade, jag och syster stannade kvar. När värderingspersonen var klar så gick vi in för att kolla kaffevattnet, det var inte varmt än. Då ringde vi och frågade vad som hänt och då fick vi reda på att en fas hade gått. Jag sprang ut och letade lådor på stolpar runt huset.

Sedan började jag och syster packa ner allt i sopsäckar medans vi väntade på containern. Vi tömde i princip två sovrum medans vi väntade. Men klockan 13 kom lastbilen och ut hoppade en liten flicka. Hon var inte högre än däcken, väldigt liten tjej. Vi fick hjälpa henne att backa in lastbilen och sedan körde hon ner containern. När hon sedan skulle ut så var det lite problem, men jag fick förklara hur hon skulle vrida ratten för att svänga ut. Det är lite jobbig på mormors väg för gruset är så löst och lastbilen är så tung. Men hon klarade det men jag tror inte hon vill komma och hämta den på måndag.


 


Vi åkte direkt efter containern kommit, vi åkte direkt ut till Tyresö för syster måste hämta barnen. Jag åkte hem och lade mig i soffan, jag har så ont i kroppen. Somnade en stund och vips så var det kväll. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards