Louise Dagbok

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Louise - 14 maj 2011 18:28

I dagens horoskop i Expressen stod det att jag skulle få vila och samla tankarna. Och det stämmer ju exakt, jag har verkligen tagit det lugnt. Jag har läst och jag tog en kvällspromenad med Kevin samt lagade lite mat. Jag var ju och handlade på Coop Nära Tyresö Strand, det blev lite snarr till kvällen. Jag brukar inte handla på Coop, jag är ju en uppväxt ICA person men den här butiken har varit en ICA, en Vi och ny är den en Coop. De har vårt tidsystem men har ingen support, deras förlust.


Här hemma har syster fler kanaler än vad jag har hemma. De har lite fler filmkanaler, jag vill inte ha dem hemma men här går det ju bra. Jag sitter i Patriks fåtölj och bara njuter av tystnaden. Hemma i Årsta är det ju aldrig tyst, man hör ju grannarna hela tiden. I kväll är det Mello och vi får se vem som vinner.

Av Louise - 14 maj 2011 13:32

Det var inte mycket på tv en fredagskväll, jag var totalt uttråkad. Jag ska ju flytta till syster i morgon så jag behövde lite rena kläder med mig. Jag började tvätta och det blev 3 maskiner och sedan hängde jag all tvätt runt omkring lägenheten. Tvättmaskinen rymde från badrummet så jag fick sätta mig på den några gånger, men det är okej för jag tar med mig min Ipod och lyssnar på en bra bok under tiden.


Gick och lade mig vid midnatt men vaknade mitt i natten av att någon ska ut och resa utanför. En familj packar bilen och de är glada och skrattar hela tiden. Jag kollar vad klockan är och ser att den är 04.15, oj nu är nog familjen på väg. Då ringer min mobil och det är syster som berättar att de sitter på Arlanda och väntar att cafeterian ska öppna. Allt har gått bra och nu är de på väg. Jag somnar om och vaknar vid 8 tiden då min väckarklocka ringer.


Jag äter frukost och sedan tar jag min packning för att åka till Tyresö. Jag börjar med att ta en promenad med Kevin, vi går inte så långt utan tar bara en liten kort promenad. Det får bli en längre på eftermiddagen. Jag städar undan lite på uteplatsen och sätter mig i solen med Dagens Nyheter, det här kan bli en vana känns det som. Syster skickar ett mess att de är framme och att allt är bra. Jag hörde Lukas i bakgrunden att han tyckte det var tufft. Det är sötnosens första resa till Marbella, de andra var ju med för några år sedan. Men då var ju jag också med, det är jag inte nu.


Sitter nu i Patriks fåtölj och läser min spännande bok som heter Även tystnaden har ett slut av Ingrid Betancourt. Det blir nog mycket läsning när jag är här, det är så tyst.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards