Louise Dagbok

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Louise - 17 maj 2011 19:20

Vaknade av att Kevin krafsade på sovrumsdörren. Var färdig med morgonsysslorna och redo att åka klockan 9. När jag precis kört förbi Älta så ringer Carina och frågar om jag kan komma tidigare, självklart säger jag. Så jag hämtar upp henne på Gullmarsplan och sedan åker vi till salongen. Jag får fina naglar och mår som en prinsessa på en gång. Kör hem Carina och sedan åker jag vidare till jobbet. Lämnar en sak till Pia och en sak till Leif sedan hem och äta lunch. Jag blev så trött efter jag ätit så jag la mig i fåtöljen och sov en stund men sedan var det dags att fixa käka till Kevin. Efter en timme var det dags för kvällspromenad. Den här promenaden var inge rolig, det var så många hundar överallt och jag var tvungen att ha Kevin kopplad. Han är en fri hund, han vill springa lös och skutta som en hare i gräset. När vi nästan var hemma igen efter promenaden så släppte jag loss honom och han fick spelet, han sprang fram och tillbaka och jag hörde låten ”I feel good” i mitt huvud.


Nu sitter jag i soffan och Kevin ligger och sover nedanför mig. I feel good!

Av Louise - 17 maj 2011 19:19

Började turen mot Oxelösund vid 10 tiden från Tyresö. Men först var jag tvungen att göra mina sysslor. Mata djuren och ta morgonpromenad med Kevin. Svängde förbi blomsteraffären i Älvsjö för att köpa en bukett blommor till pappa som fyllde år förra veckan.

Resan ner tog lite över en timme, vi pratade, åt lunch och sedan pratade vi lite till. Tiden gick fort men sedan var det dags att köra mot Tyresö igen.


När jag kom hem var det dags att ge Kevin mat igen och sedan ta ut honom på en promenad igen. Det här är en av anledningarna varför jag inte skaffat hund, självklart är en av anledningarna att jag är allergisk. Men, det är inte min grej att vara styrd på det här sättet.


När jag skulle somna på kvällen så var det lite jobbigt. Jag är ju inte van med alla ljud och jag fantiserade om vad de kunde vara. Jag somnade till slut men det var lite tufft. Jag är nog mer stadsjänta än vad jag trott tidigare.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards