Louise Dagbok

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Louise - 16 november 2010 19:43

Nu skriver jag för två dagar eftersom jag inte skrev något igår. Men jag mådde inte så bra igår kväll, jag har fått magkatarr. Kunde knappt gå upprätt och mådde så illa. Jag hade ofta magkatarr när jag jobbade på ICA, en gång blödde jag i magen/tarmarna men lite medicin på det så gick det över. Men nu äter jag redan så många mediciner att jag får försöka lösa detta på naturlig väg. Så till middag i går blev det potatismos och kokt fläskkorv, det var ju min älsklingsrätt när jag var liten. Kan nog räkna in den till top 10 listan fortfarande.


Hade en jobbig kväll, kunde inte somna när jag låg i sängen så jag var tvungen att gå upp vid halv 12 och somna framför tv´n igen.


Idag vaknade jag trött som finkan, jädrar i min låda var trött jag var. Men jag åkte till jobbet och jag kom inte försent. Idag var en rätt jobbig dag, först allt jag håller på med mormors saker sedan var syster uppe i tingsrätten gällande vårdnaden om sin dotter. En mycket jobbig historia och vi har alla mått dåligt för detta. Det slutade väl inte som vi hoppades men det är bara att bita i det sura äpplet och hoppas allt löser sig. Jag fick lite massage på morgonen och jag kände att ryggen fick lite stryk. Jag har ju problem med min svank och Anna-Malin går rätt hårt åt min svank.


Efter jobbet åkte jag direkt hem och där låg ett brev i hallen. Det var från mormors bästa väninna som jag skrev till förra veckan. Jag visste att mormor skrev brev till sin väninna och att hon uppskattade dem mycket. Jag skrev till Anna-Stina och berättade att mormor dött och att jag ville informera henne om detta. Här är lite ur Anna-Stinas brev till mig:


Till Ruth´s barnbarn Lollo
Så sorgligt detta med er kära mormor, jag blir så ledsen. Det gör ont att tänka på att min vän sen många år inte finns längre. Ruth klagade aldrig, hon nämnde i sitt sista brev att hon hade besvär med ett öga. Snällt och omtänksamt av dig att meddela mig. Gammal som jag är (94 år) går många vänner bort och jag får inget veta. Är därför så tacksam för ditt brev Louise, som nog var speciell för mormor Ruth. Hon pratade ofta och var så glad och stolt över ”Lollo”.


Jag blev väldigt rörd av brevet, som hon beskriver att hon inte får veta när hennes vänner dör. Hon skickade med 100 kr i brevet som jag ska köpa rosor åt mormor för. Jag har inte så många minnen av denna kvinna när jag var liten men jag har sett henne på många bilder från förr.


Nu är klockan mycket och det är dags att natta datorn.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards