Louise Dagbok

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Louise - 23 november 2010 21:36

Började dagen med en promenad, sista månaden med löpbandet på jobbet. Har förstått att det står i vägen på lagret så jag har sagt upp avtalet. Men jag ska köpa ett litet och ha hemma, men är det värt att köpa ett nu eller ska jag vänta tills jag kommer hem. Det lutar till att jag köper ett den här veckan, ska bli skönt att kunna träna när jag vill. Och jag behöver verkligen träna inför resan om en månad.


Trögt att jobba idag också, vet inte varför jag känner så här just nu. Jag längtar väl till semestern så mycket att jag inte orkar arbeta den sista månaden. Jag hittade en ny resa jag vill göra med Andrew och gänget. I maj nästa år ska Michelle och Howard Hall hyra båten i 3 veckor och låter 10 st personer åka med. Då reser man runt med båten och dyker med andra djur men avslutar resan med vithajarna. Jag blev direkt sugen på den resan och kände att det vore en dröm att få följa med på den. Jag mailade Andrew med fråga om pris för det stod inte på hemsidan. Men i morse googlade jag på dem och hittade den resan och priset stod där. Okej, jag måste sälja mormors hus fort eller vinna på lotto för att kunna följa med. Den resan kostar 94 000 kronor, och det är bara båtresan. Men vi får se vad som händer men jag vill gärna åka på den resan.


När jag satt där och tittade på olika bloggar jag följer så kom jag till Patrice blogg. Då har han en artikel med bilder på tidningsuppslag framme och jag trycker upp en efter en. Nu står det på franska men jag tittar på bilderna, och där på sista sidan i tidningen dyker jag upp. Ni läser rätt, jag är med på bild i en tv tidning i frankrike. Mitt namn stod inte med men det bryr jag mig inte om men jag var med där. Med den här bilden.


  


Jag slutade tidigt idag, jag och syster skulle träffa prästen klockan 14 men de ringde och sa att hon var lite sen. Vi åkte till Sofia kyrka och satt i bilen en stund och väntade men sedan gick vi ut. Det blåste ordentligt där uppe på kyrkotrappan och när syster skulle öppna dörren så råkade hon stänga den istället. Och efter det så gick den inte att öppna längre. Vi satte oss i bilen igen och prästen kom inte förrän 14.30, när vi gick ur bilen så sa hon att kyrkan är låst. Så hon ringde sin svärson som äger en restaurang nere i backen och frågade om vi fick sitta där inne och prata. Det gick tydligen bra och fastän restaurangen var stängd så fick vi sitta där och prata. Hon var verkligen lättsam och väldigt trevlig. Hon var runt 55 år men väldigt ung i sättet att tänka. Hon var lite flower power tyckte vi båda två. Det var lite jobbigt att sitta där och prata om mormor men det gick bra. Jag var nära tårarna men vi skrattade bort dem, för vi skrattade mycket. Vi drack lite kaffe och hon sjöng några psalmer där för oss, vi kan ju inte så många själva.


När jag kom hem så var det kaos på gatan utanför ICA, där stod lastbilar och bilar fast i backen. Klockan var bara 16.30 men det var riktig kaos. Jag körde runt och slapp fastna där med alla andra dårar. De hade väl sommardäck på sina bilar.


Nu är jag rätt slut och ska gå och lägga mig. Jag lägger ut en bild som jag fotograferat av Stockholm och gjort om lite i ett nytt program jag köpt från USA.


  

Av Louise - 23 november 2010 21:03

Grattis Lukas 3 år


Söndagskvällen avslutades som vanligt med måndagsångesten eller jobbångesten ska jag kanske kalla det. Den gick väl inte över för att jag kom till jobbet men det kändes lite bättre mot slutet av dagen.


Idag fyller ju Lukas år så det var dags för kalas. Jag åkte ut dit efter jobbet och där var det full fart. Det serverades god mat och väldigt god födelsedagstårta.


Men allt roligt tar slut och även den här kvällen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards