Louise Dagbok

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Louise - 18 november 2010 19:22

Först vill jag bara säga ”Hej”. Satt och såg 24 timmar i går på tv och Maria och Anna var så roliga med sitt ”Hej”. Somnade framför tv´n igen och vaknade vid 3 tiden och jag frös. Ni förstår att jag har ca 18 grader i lägenheten, de har inte satt på elementen än så det är skit kallt rent ut sagt. I mina element har jag vädrings hål, där blåser det minusgrader rakt in i lägenheten. Så när jag sitter i soffan och har mina tända ljus på bordet så blåser vinden ut ljusen åt mig. Lovar!


Tur att jag hade en semester idag när jag råkade stänga av väckningen. Jag gick upp och ringde min vän Lise som fyller år idag. Vid 10 tiden åkte jag till Gullmars och där hämtade jag ut ett paket på posten. Det var en myspysdräkt som mormor skulle fått för länge sedan från Se&Hör. Men nu har de väl fått besked att hon dött och då skickar de ut den till mig istället. Men den får syrran ta, lite liten storlek för mig.


Syster kom vid 10.30 men morbror syntes inte till, hade ringt flera gånger på morgonen men inte fått något svar. Men vid 10.40 fick jag svar och han var försenad, skulle vara 20 minuter sen sa han. Han kom vid 11.10 och då var vi tvungen att åka hem till honom för att hämta något innan vi kunde åka till Gustavsberg och Handelsbanken. Han luktade lite sprit tyckte både  jag och syster men han verkade inte onykter. Men hur onykter kan han hinna bli på 1,5 timme, vad vet jag.


Morbror ville gå in i bankfacket själv och han kom ut med ett kuvert. Men där låg inte mormors nya testamente, däremot lagfarten och ett gammalt testamente. Så om vi inte hittar det nya så gäller ju det gamla lika bra. Så det var bara att åka därifrån och försöka hitta på något annat. Lämnade av morbror i Nacka och sedan åkte vi hem till syster.


Hämtade en stor säck med kläder och leksaker som syster har sparat till Lises syskonbarn. Hur ska jag få med detta på båten i morgon, det ska bli roligt att se hur jag löser det.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards