Louise Dagbok

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Louise - 20 november 2010 19:13

Hade väldigt svårt att somna och jag låg vaken rätt länge. Men till slut måste jag somnat, sov oroligt hela natten. När jag vaknade på morgonen av en väldigt morgonpigg kille var jag däremot inte pigg. Men så fort jag öppnade dörren så fick jag en bandyklubba i näven, dags att spela lite bandy tydligen. Vi åt lite frukost och vi tittade på när Mads lekte. Lise gick igenom allt i påsarna som jag hade med mig från syster. Det var leksaker och kläder till Mads, Liam och Tindra. Mads fick en dammsugare och han tyckte den var jätte rolig. Han sprang hela förmiddagen med den.


Jag hjälpte Lise att passa Mads när hon hade ett vattengympa pass på Seglaren. Sedan lagade vi lunch och bestämde oss för att ta en promenad till Roger och barnen. Vi gick ditt och lämnade alla kläder till barnen, Roger har fått en jättefin lägenhet i gamla tullhuset. Vi satt där en bra stund medans barnen lekte men när klockan började närma sig 16 gick vi hem.


Mads skulle vila lite och vi satt i soffan och pratade. Vi lagade middag och lekte med Mads.

Men det blev en lugn kväll ute på Sandhamn.

Av Louise - 20 november 2010 19:00

I dag var en tung dag på jobbet, det var lite trist faktiskt. Jag kände mig irriterad och tyckte att andra var uppkäftiga. Nä, jag ska ju inte prata om mina arbetskamrater och i detta fall menar jag inte någon utbildare. Jag längtade så mycket till 14.30 då jag slutade för dagen.


Körde direkt mot Stavsnäs och mormors hus, kollade postlådan men där var det inte mycket post alls. Gick upp på altan och letade fram den sopsäck där jag lagt mormors papper. Jag hittade som tur var rätt säck direkt och papprena var inte förstörda. Åkte ner till Vinterhamn och lastade av alla stora väskor som jag skulle ha med mig till Sandhamn.


Fick sitta och vänta en stund på färjan men sedan var jag på väg. Nalle mötte upp mig med Mads nere vid kajen. Vi åkte och lämnade väskorna hemma i huset innan vi åkte till Värdshuset. Medans Lise tränade så fick Mads middag och vi tog var sin öl. När Lise kom så beställde vi middag och sedan gick vi hem.


Mads gick och lade sig tidigt och vi två satt och pratade. Vi kollade lite på tv men sedan var det dags att sova.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards