Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Måndagen den 23 maj 2011 4 dagar kvar i Animal Planet!

Av Louise - 23 maj 2011 19:47

Glömde ta min kvällsmedicin i går kväll och jag hade det lite jobbigt att somna. Hade rätt ont i benen på kvällen och kom på när jag gick och lade mig att jag missat att ta medicinen. Det var försent att ta den så det var bara att härda ut.

Jag vaknade mitt i natten av att jag hör Kevin rusa omkring i vardagsrummet. Först tänker jag att jag struntar i honom men sedan kom jag och tänka på ödlan. Så jag gick upp och såg att Kevin jagade något under trappan, och när jag går närmare så ser jag ödlan ligga och trycka i ett hörn. Så nu börjar Operation rädda ödlan igen och jag höll på i över en timme att försöka få tag på den. Jag och Kevin jobbar som ett bra team och vi försöker lura fram den. Helt plötsligt börjar den springa ut mot vardagsrummet och jag kryper ut från trappan och ställer mig upp och ser att ödlan är borta. Då har fanskapet gått och gömt sig, igen! Jag är så trött på den här ödlan, jag gick och lade mig och jag tror att Kevin också tyckte det var jobbigt för han följde med mig. Sedan vaknade jag några gånger till av att fisken hoppar i akvariet. När klockan ringde 05.45 var jag så trött.


Upp och hoppa och gå ut och gå med Kevin. Jag tror jag fått en bra rutin på morgonen för jag var klar att åka till jobbet 07.15 Det blev en sväng hem på lunchen för att släppa ut Kevin en stund. När jag kom hem vid 17 tiden var han så glad, jag trodde han skulle kissa på sig av lycka. Han tycker om moster, det märker man.


Ringde flygbolaget i dag och kollade upp hur de kommer göra om vulkanen blir värre. Vi får väl hoppas att allt går bra och att familjen kommer hem på fredag.


Beslöt mig för att tvätta reningsverket i akvariet igen, den har slutat att fungera. Så jag gjorde rent den igen och när jag satte i gång den så märkte jag att det var glapp i kontakten. Nu fungerar den igen och jag är så glad över det. Nu kanske fiskarna också överlever 4 dagar till, håller tummarna.


Nä, nu är det dags att mata Nisse (hamstern).


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards