Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Tillbaka i Port Lincoln

Av Louise - 7 juli 2009 12:34

Hamnen i Port Lincoln 

Så är såg det ut när jag vaknade i morse, vackert.


Jag i buren

 Här står jag i buren innan vi åker hem.



Fick inte mycket sömn inatt, de festade rätt länge. Men jag vaknade när Ngaire skulle åka vid 6 tiden i morse, efter det så låg jag bara en stund i sängen och läste. Sedan gick jag upp och åt lite frukost med de andra innan de lämnade båten. Andrew kom upp vid 9 tiden och vi satte oss och tittade lite på Youtube. Helst plötsligt så kom Silvy (Andrews fru) med barnen, det var trevligt. Vi satt och pratade lite och det var trevligt att få ett ansikte på den person man haft så mycket med att göra. Efter ett tag så tog Andrew familjen på en liten biltur, jag fick följa med. Vi åkte först och hämtade min väska på Rex huvudkontor, den var lite skadad i ena hörnet. Men herregud vad glad jag är att jag äntligen har min väska.

Andrew, Silvy, barnen och jag tog en liten promenad vid stranden, tog bilder på ungarna och lekte lite. Sedan körde Andrew runt och visade sina barn var han växte upp, de hade aldrig varit i Port Lincoln förut. Det var en trevlig biltur men jag längtade efter att få komma till båten så jag får öppna min väska.

När vi kom tillbaka så gick jag direkt ner och öppnade väskan, allt var ok. Jag började ladda min mobil och dator. Jag skickade iväg några sms när jag fått sändning, gud vad skönt det är med lite kontakt med världen igen.

Jag tog en dusch, bytte kläder och mår så bra. Gick till bensinstationen och köpte mat till mig och Andrew med familj. Silvy stod i köket och storstädade, Andrew jobbade så jag satte mig med barnen och hjälpte dem med maten. Det är Emelie 7 år och Harry 4 år, jättesöta barn.

                                                  

Nu sitter vi på restaurangen och har internet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards