Louise Dagbok

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Louise - 17 juli 2009 21:02

Idag fick vi sovmorgon ända till 07.30, då var det frukost. Vi hade ett element på rummet den här gången så det var varmt när jag vaknade. Den här gången var alla vakna och satt i bussen när vi skulle. De festade inte kvällen innan utan de kollade på film. Jag satt med en stund men sedan gick jag och lade mig. Nu är alla pigga och glada. Vi åkte ner mot Great Ocean Road igen och stannade till vid Otway Rainforest. Hit ska jag aldrig åka igen, det var det värsta jag varit med om (nästan). Så otroligt tråkigt, bara gå i 45 minuter genom en tråkig skog, det fanns lite dinosaurier att titta på. Men jag är inte 5 år vad jag vet, de andra tyckte självklart det var kul. Vi styrde bussen mot Apollo Bay och där skulle vi ätit lunch men alla hade ätit vid OtwayRainforetst. Vi såg 2 valar när vi åkte utmed kusten, stannade och tvättade fönstren på bussen. Vi körde en liten bit till sedan stannade vid Kennett River, här finns det koalor och papegojor. Emma hade fixat fågelmat och vips så var det massor med fåglar som satt överallt på oss. Det var lite läskigt men alla skrattade hysteriskt. Här stannade vi för lunch, jag köpte Wedges igen men den här gången utan gräddfil och sour cream sås. En kookaburra satt bredvid oss och han flög och ville sno maten från mig. Nehedu, den är min sa jag till honom.

 

Vi stannade vid skylten Great Ocean Road och vid Bells Beach. Bells Beach är stranden i slutet i filmen Point Break med Keanu Reeves och Patric Swayse. Den var rätt maffig, inte så många surfare just i dag för det var knappt några vågor. Sista stoppen innan Melbourne var Torquay, som mer kallas Surfers Town. Här finns alla stora butiker som har med surfing att göra. Ex, Qicksilver, Rip Curl, Billabong och Roxy. Jag hittade en blus och en tröja, skulle inte köpa något men vad i helskotta.

 

Resan sedan mot Melbourne tog 1.5 timme, det var mycket bilar som skulle in till stan. Jag messade Resh att jag skulle bli lite sen och det gjorde inget. Emma släppte av mig vid Hotell Discovery och där stod jag i 5 minuter innan Resh och Jules kom. Många kramar och pussar, det var riktigt kul att se Resh igen. De frågade om jag ville äta eller duscha först. Jag ville nog duscha bort resdammet innan jag sätter mig och äter. Så vi tog en taxi till lägenheten, jättefin och billig lägenhet i norra Melbourne. Jag duschade och fixade till mig och de drack lite vin och åt kex/ost. När vi var klara så gick vi till en pub runt hörnet och satte oss. Jules hittade en kompis på vägen som följde med. Allt som allt så beställdes 3 jugs (tillbringare 1L) till bordet och jag drack nog en 3 glas eller 4. Sedan kom huvudvärken och det blev vatten resten av kvällen. Jag åt lammkotletter, grekisk sallad med tzatziki. Det var jättegott, nästan som hemma. Men det var en jätterolig och trevlig kväll, vi satt där och pratade om Andrew och hajar. När de stängde uteserveringen gick vi hem till lägenheten och fortsatte prata. Jules och jag satt och pratade om syskonrelationer, hon var så avundsjuk på min relation med min syster. Hennes bror vägrar henne att träffa sin brorsdotter. Hemskt och jag kan inte föreställa mig att syster skulle vägra mig att träffa ungarna.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards